AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
504

Troligtvis bilder på nya MZ4 : an

Cartén
Länk

Ser helt okej ut tycker jag.
Z4 är verkligen slående lik Audi TT i fronten. Synd på en i övrigt ganska fräck design. Gillar bakänden skarpt.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
bjoerck:
Håller med, först trodde jag att det var en TT på bilden. En annan bil den också är lik är Honda S2000 (som faktiskt är rätt läcker), speciellt baken....den har också den där ankstjärten

__
Länk
tycker den ser överfrän ut =)

Länk
chrille70
"Underbettet" som bilen på bilderna har ser helt rätt ut och lyfter Z4:ans lyckade design ytterligare.

Så det kommer alltså en Z4 M roadster!? Jag tycker mig ha hört att det inte skulle bli någon M-version av nya roadstern...? Har dock svårt att förstå varför inte.

Angående likheterna med TT så är fronten faktiskt lite tvärlik Audin, men inte så att det stör... "In real life" däremot, så tycker jag mig inte se några likheter. Z4:an har liksom en helt annan profil än Audin som i silluett är nästan identisk med VW New Beetle, sannorlikt årtusendets största katastrof när det gäller bildesign...

Mvh Chrille
Jag hoppas verkligen BMW M kommer att börja tillverka Z4 M.
Hört många rykten om både att den ska komma och inte.

/Wille
chrille70
Z4:an är ju en sån enormt rolig bil redan med "lilla" 2,5-litersmotorn, en riktigt sportvagn med en riktigt "tajt" känsla. Precis som det ska vara. Den har allt en äkta sportvagn behöver i fråga om resurser i chassi och drivlina.

Även designmässigt är den ett riktigt mästerverk enligt min mening, så resultatet skulle kunna bli riktigt riktigt bra om Motorsport GmbH fick sätta tänderna i den.

Så det är bara att hoppas...

Vilken motor är i så fall aktuell i Z4 M roadster? Blir det "den gamla vanliga" men ack så sköna 3,3-literssexan på 343hk från M3 eller något helt nytt? Någon kanske har hört eller sett nåt...??

/ Chrille
De bilderna har cirkulerat ett tag sedan i början av våren och enligt BMW själva har de mycket riktigt testat M modeller för Z4:an. Diskussioner har tydligen varit rätt intensiva och någon med något ordentligt svar finns inte.

Däremot läste jag en tråd på bmwm5.com av någon som besökte alpinafabriken i tyskland nyligen. Där fick han konfirmerat att det inte kommer ut någon MZ4 ifrån M gmbh. Eftersom dessa trimfirmor har strid på kniven om att kunna presentera modifierade modeller av de som kommer ut och behöver mycket tid att utveckla dem, kan man tänka sig att de har väl initierade källor ifrån bmw. Detta kom tydligen ifrån Alpinas egen VD vilket gör det relativt trovärdigt ändå, så vida det inte är trådförfattaren som hittar på det vill säga..

Kleta på lite estorilblåmet.-färg på den..så duger den...:)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
...samtidigt lovar en av Alpinas chefer att någon Z4 M minsann inte alls är aktuell...

den som lever får se :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16: Läs mbolo's inlägg...:)
chrille70
Angående att BMW förnekar Z4M:

När E46 kom våren-98 dementerade BMW alla rykten om fyrhjulsdrivna versioner. Då sas det att deras bakhjulsdrift i kombination med antisladd var så perfekt att fyrhjulsdrift var fullkomligt onödigt även i vinterväglag. Men knappt han de säga färdigt meningen förrän 3-seriens x-modeller lanserades på bred front och "hips vips" så fanns det tusen åter tusen fördelar med fyrhjulsdrift jämfört med bakhjulsdrift.

Trycket från marknaden har fått BMW att ändra sig förr så ännu finns det hopp för Z4M... Får vi väl hoppas i alla fall. :)

Mvh Chrille
nofx16: Dem hade en presskonferens i München i slutet på Maj där dem tillkännagav att produktionen av Alpina Z8 kommer att sluta i Dec 03 . Dem har fått en bulktransport fån BMW innan BMW avslutade produktion i Juni och dessa räcker för att hålla produktionen ändå till Jul. Sedan tar ny rodster vid och den ska bygga på Z4. Med samma snurra på på B3S och med samma växellåda som alpina tog fram åt sin Alpina Roadster V8 (alltså Z8 versioner)
Produktionen skulle starta i Februari och första leveranser ämnades åt den amerikanska markanden. Det enda som var oklart var vad ska vara namnet på bilen. Journalister spekulerade i att det blir återigen Alpina Roadster

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Roadkill,

Det gick visst lite för fort där ja.... :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.