AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
9.699

BMW träff i Eskilstuna

Sida 3 av 8
Soki:

Jag ska hem i tid vissa måste jobba dagen efter

Z3mpower:

När jag växte upp fanns Esso sen byte det namn till Statoil och om tittar på din profil så är vi typ jäm gamla så du har säkert upplevt Esso eller hur:)?

STEPHAN:

Jag åker tidgare så slipper jag köra i buss filen

Ser ut att bli gäng från stan i alla fall
Mr Hamann
Hej!

Hehe, I see. Men nu är det så att M-bilar ligger i byggnaden efter Ford så det var därför jag skrev så.

Parkeringar har M-bilar inte så många, men jag kom på att det ligger en ganska stor parkering rakt över gatan vid en nedlagd matbutik. Ligger på baksidan av M-bilar. Sen går det ju alltid att "nalla" plats av Ford, eller hur? ;) "En bit bort" är inte mer än 100-150 meter.

// Mr Hamann
hur blir det 16 00 el 16 15 i kurvan?

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ska vi säga 16:15 vid Statoil i kungenskurva så hinner alla dit (Stephan).
Sen får vi väl hoppas på polisfritt hela vägen ner, eller komma lite sent.

Om man kommer norr ifrån: Sväng av avfarten mot IKEA men fortsätt sen bara raktfram parallellt med motorvägen och in på mackan.

Starre: Jo då jag minns Esso-mackarna, det jag inte minns är att det var en Esso mack där tidigare, men så är jag uppvuxen på andra sidan stan!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Låter som en bra idé !

Mvh. Patric

Min E32:a Länk

Soki:

Fick ditt mejl

Z3mpower:Låter ok

Jag tänke inte heller på just den macken utan generellt, är oxså uppväxt norr om stan
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Starre: Var då? jag kommer från Å-berga, men pluggade på slutet på Åva i Täby (innan det blev KTH).

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower:

V-tuna/Täby K
Mr Hamann
Tack för en lyckad träff! Mycket trevligt! :)

// Mr Hamann
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tack detsamma, din bil var grym!! :)
Mr Hamann
Tack!

Här är en länk med bilder tagna under träffen i kväll:

Länk

Tack till Dj_Aleks som återfinns på: Länk

// Mr Hamann
=´(((((

Mvh/Soki

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
o så lästa man det hela för sent... :( bättre lycka nästa gång
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Mycket trevlig tillställning, ska man skicka ut en efterlysning efter Starre och Stephan då ni inte har gjort några inlägg än ;-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
ahlstedt: Stephan och starre hade så bråttom att de passerade både dubbla hastighetsbegränsningarna och Knivsta innan dom fick stopp på ekipagen:))
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Kunde väl tänka att det gick lite fort, kollade på Aftonbladet om det var några fartfantomer som hade siktats på E 20 i går kväll.
var tog m 3an o m coupen vägen? förvsann dom i bakspegeln el försvann jag i bakspegeln efter mcdonalds? =p

Mvh/Soki

ahlstedt,Asken,Soki:

Ja det gick lite fort.....dock sa vi att vi skulle ta det lungt på vägen hem men efter tankning på statiol så var vi på g igen.Detta pga av en en Alpina som hade hittat gasen sen var man inte den som inte hakade på.....Soki du hamnade lite efter.....
Sen att vägen ibland känndes som om man var tillbaka på Tyska vägarna(betong)då trodde jag att det var frifart. Eller var det inte det.....

Tack för en trevlig tillställning.

Ps.Det är ganska fint utanför stan oxså:))
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Asken: Ssscchhh :)
Tyvärr så hade Starre monterat in dubbla gummimattor i sin bil eller var det förarrelaterat att vi inte sprängde ljudvallen :D
Själv så kom jag aldrig över 5.000 rpm på femman, hastigheten säger jag inte :)))
Sen var det lite intressant att se 4st zigenare göra bilaffär utanför McDonalds i Kungens Kurva kl 22 på en måndagkväll...
Passade på att testa däcksgrepp vid 4.500 på femman genom att göra hastiga filbyten (som formel1 förarna gör).
När starre ringde och frågade var jag tog vägen så informerade jag honom att jag såg "The Transporter" kvällen innan ;)
Förövrigt en mkt trevlig tillställning och tack starre för du är lika tacksam som Asken att terra :DDD

//Stephan - som ska tvätta bort alla 2.459 flugor på fronten idag

_____
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag vill också tacka för den supertrevliga tillställningen.
Bra vägar, snygga bilar, trevliga killar (det var inte så många tjejer!) och underbart väder = full pott.

Hmm sträckan Stockholm-Eskilstuna-Stockholm gick farligt snabbt. Men vad förväntar sig vägvärket när de bygger Autobahn liknande vägar i Sverige, man blir ju helt till sig :-)
För den som undrar så fungerade dessa vägar alldeles ypperligt i hastigheter en bra bit över 200km/h. Nu ska vi bara lära Svensson att köra där efter så kanske vi kan få upp hastigheten på våra vägar.
Som någon på forumet har som surfix: Det är inte hastigheten som dödar, det är de plötsliga stoppen!

Soki: Jag ville varva ner lite innan jag kom hem, vill inte ställa in en kokhet bil i garaget.

Jo jag har en hel drös bilder från träffen, men ingen stans att lägga upp dem, någon som kan hjälpa mig????

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.