AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
431

Multiratt på 850..

Jag letar o letar efter en passande 8-serie och har reagerat på en sak. Varför finns det aldrig någon med multiratt?
Gjorder dom aldrig med det?
Verkar konstigt eftersom 5 serien på är en bil med mycket lägre klass har det på så gott som alla. Nån som vet om det nånsin funnits nån med multiratt?
Mkt lägre klass i en 5 serie? Lustigt uttryck...
Menar att 8-serien är en mer exklusiv bil än 5-serien som typ min 523 från 98:a som har multiratt. Medans 840 tex från 98 har jag inte sett nån med den "lyxdetaljen".
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Det har ju att göra med att 8-serien är en äldre konstruktion. Det är dyrt att ändra. 8-serien är ju som bekant en betydligt äldre konstruktion än E39 5-serien. Att Z4 inte har multiratt är ju en annan sak...

/Mattias
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Jag tror och hoppas att det aldrig funnits någon multiratt till e31.

Leo..: Det va bara ett skämt..:)

Jag tror heller inte att det finns ngn multi till 8-serien. Men hade inte dom omtalade rysk-reggade alpinorna multiratt? Eller är det alpina som byggt in dom? eller fejk rakt igenom?

Alexandar: Varför vill du inte ha multi i din 850? Är ju en kanonfin detalj..dessutom slipper man en "ful" farthåll-spak vid vindrute-spaken..:)
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Vissa måste ha multiratt. allt går att lösa.

Länk

Sådär vill jag att min blivande 8-serie:s ratt ska se ut.. :) Förutom träet på ratten, det va fult
Mvh leo
BMW Kungen
Står i utr. koderna att min 840CiaM -94 ska ha multiratt, men i min sitter det en M sportratt, bilen är utrustad org. med M paket. Är den bytt eller vad?

Mvh
/// Kungen
co
2
coupe
325i coupe år 92
Ja allt går att lösa, jeg har E46 multirat i min 92 E36 325i coupe.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.