|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt i forumet men ej hittat någon info om detta... Så vad ingår i M-paketet på t ex en 86:a? /Jimmy Länk | |
BmwMutte |
Ja.. har hört att det är följande.. M-Stolar M-Ratt Kjolpaket Spojler ABS Dämpare fram iaf. BBS fälgar Har jag rätt..? nån annan som vet? |
|
Går det att se om det är en "äkta" M eller om produkterna är eftermonterade? På en M5 kan man t ex kolla under huven :) /Jimmy Länk |
|
|
Hej! Står det inte M i regbeviset e de nog eftermonterat mvh benny |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Det är inte alltid som det står "M" i reg.beviset. Om bilen har sportstolar, kjolpaketet, diffad bakaxel och M-ratten bör det ju vara en "äkta" M535i. / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Alla 535 E28 har diffbroms som standard vad jag vet iaf.. Mvh Janne. |
|
|
abs?? hmm har ja abs? ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Jaxxs>>>ABS ingick också som standard i alla 535 E28:a...Så svaret blir jepp :) Fin liten vagn,allt nödvändigt på plats direkt s.a.s. :) Mvh Janne. |
|
| aha fan va nice! men ja har inte märkt av den.. kanske berår på att ja har aldrig låst bromsarna | |
|
Tja...någon kan ju ha "manipulerat" bort ABS:en pga div besiktningsproblem el dyl....Men om ingen grejat med ABS prylarna så ska du ha detta i din vagn... Mvh Janne. |
|
|
okaj! måste springa ut o kolla! ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Kontrollenheten för ABS har du under spolarburken i motorrummet... Mvh Janne. |
|
|
hmm... okaj! va är de för grej som sitter bakom expansionkärlet vid fjäderbenstornet? massa grejer till... är de kopplingen? ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Styrboxen till ABS har du inne i kupén....Kanske annars blir missförstånd i och med min ovanstående förklaring :) Hydraulikenheten skulle det ha stått mera korrekt är placerad i motorutrummet.... Mvh Janne. |
|
|
haha :) ja förstår! men du verkar kunna lite om m535an! ja har ett litet jobbigt problem! efter ja hade mitt inbrott i bilen så funkar inte elhissarna! ja undrar om de finns nå relä under instrumentpanelen vid förrar sidan! elle nåt annat möljigt fel! alla säkringar är hela o så! ///bmw raggarn säger BMW = Bromsklossar Med Wattlänkar |
|
|
Bakom fjäderbenstornet säger du...Tja,du kanske menar den hydrauliska bromskraftförstärkaren och huvudbromscylindern+att du även kan skymta bromstrycksaccumulatorn där (ser ut som en boll(svart)<<<Fin förklaring ;) Mvh Janne. |
|
|
Har inget snabbt svar där tyvärr pga bristande erf själv av elhissar...Har inga på min vagn. Mvh Janne. |
|
BmwMutte |
Janne T vart i coupèn sitter ABS styrboxen? |
|
Öppna handskfacket...Där inne under ett "plastskydd" sitter styrboxen för ABS. ABS styrboxen är placerad UNDER styrboxen för Motronicen som också sitter där.. Mvh Janne. |
|
|
OM.... någon har manipulerat med abs-systemet på din bil så beror det säkert på att kugg-kransarna bak är rostiga ! Det är ett mycket vanligt fel.... Billy B-10 Länk |
|
Paap Reeder |
Hej! Är det en "äkta M" skall det stå instämplat på plåten på HÖ framskärm. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.