AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
956

Klimatanläggning stänger av sig själv?

När jag stänger av tändningen och sedan startar igen så har klimatanläggningen stängt av sig själv. Ibland går det att starta den genom att trycka på fläktknappen, ibland inte. Verkar alltså vara glappkontakt nånstans. Är det nån som känner igen det här?
Bilen är en E36 från -97 med "stora kliman".
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Standardfel på e36 => byte av klimapanel. Sök bland gamla inlägg så hittar du en hel del info. Ny klimapanel kostar ca 3000:-.
Argh!
Nån som vet hur man LAGAR panelen istället för att BYTA den? (och sparar ca 2950kr)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tydligen brukar det vara några kondensatorer som sitter innan för kontaktdonet.

Kostar dom inte runt 2100:- ??

Sök lite det finns några trådar om detta problem. Finns en firma som reparerar omnämd i en av trådarna.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Rättar mig själv. Dom kostar 2360:-. Och då är det en bytesdetalj dvs man lämnar den gamla i inbyte.

Har en nyinköpt till salu för 1800:- pga felköp (Se under delar säljes)
Grusse
Någon som kan svara på hur man tar bort klimapanelen?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ryck o slit är det som gäller, finns inga skruvar eller dyl som den sitter i.
En ny betalade jag för övrigt drygt eller strax över 2´ för (med den gamla i inbyte).

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Stick in en bred mejsel (inte allt för vass) vid sidan om panelen och bänd lite försiktigt på båda sidor.

Mejseln ska stickas in lite ovanför mitten av panelen.
Al
46
Alexzander
bmw 320i Limo -95
Hade oxå strul med panelen, om du söker på gamla eller om det va gör det själv tråden, men det ska finnas beskrivning på hur man gör och vad man ska kolla. enkelt... skrap lite o löda om, sen fungerade den som ny!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.