AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
479

hjälp snabbt med rollo

håller på att fixa med rollo(inte el) på en e34 92.
har fått loss hatthyllan men fattar inte hur man får bort själva rollon frånhatthyllan den är ju nitad..=/ hur skall jag kunna laga den om man inte ens kan öppna den..

tckasam för snabba svar =)

mvh skunken

Länk
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Tjena!

Den är väl inte nitad i hatthyllan?
Om du har lossat hela hatthyllan är det "bara" att trycka ut rollon rakt ut (men den sitter hårt som tusan).
Lossa dock de två plastbitarna som sitter längst ut i kanterna först, annas går de av :-/

Att sedan laga själva rollon är värre efter som den är nitad i kanterna, men det är (återigen "bara") att borra ut dem och nita om när du fixat den.

Jag har gjort det själv, så det går, men var mycket bökigare än jag tänkte mig när jag började..

Lycka till!

// CLiFF - Länk

Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain
jo jag håller med dig ett rent hvete..
men skam den som ger sig nu har jag fått av rollon men där sitter ju ingen fjäder..=( har den trillat av lr skall det va så.. funderar på att bara rulla på den och aldrig ta ur den igen... men det är ju synd när man har skalat hela bilen invändigt...=/

Länk
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Exakt, som jag nog borde ha nämnt så sitter fjäderbelastningen inte tillgänglig utan verkar sitta inne i röret.. :-P

När du ändå har allt isär - åk till en skrot och köp en "ny", annars kommer du bli galen när någon i baksätet får syn på den och vill testa att dra ut den. Jag vet hur det känns tyvärr..

// CLiFF

// CLiFF - Länk

Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain
kommer bli galen.? ups to late...=(
åker till skroten och hämtar en ny.. lr en ny hatthylla utan rollo...=/

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.