|
|
|
|---|---|
| Har haft problemet sedan jag köpte bilen förra sommaren. Har inte börjat köra med den förrän nyligen efter en massa annat mekande. Nyss läste jag en tråd om en M5:a som också hade liknande problem. Någon trodde att det kunde vara så att ABS-givarna fungerade som hastighetsindikatorer och att vid felsignal gick bilen in i ett nödläge... Nu undrar jag om någon vet om det kan vara likadant på min bil? Det känns lite väl high-tech, men man vet alldrig. Problemet är som följer: Övervarvningsskyddet går i vid c:a 5900 rpm. Det är likadant på samtliga växlar, och det är alldeles klart och tydligt att det inte rör sig om bränslebrist eller dylikt, utan det är något som sker på elektronisk väg. För övrigt går bilen bra. | |
|
Sitter inte övervarvningsskyddet i rotorn på den bilen? Kolla på rotorn om det sitter någon fjäder i den. Den kan bli lite slapp, och då går varvstoppet i tidigare. Bara byta till en ny isåfall. /Jesper |
|
| Etersom det är motronic-system på dessa bilarna sitter det inte någon konventionell fördelare, utan tändningen styrs på elektronisk väg. Tack i.a.f... | |
| Nej, det sitter ingen brytare, men en fördelare med rotor finns där. | |
| Ja det har du ju rätt i. Ska kolla det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.