|
|
|
|---|---|
Alpina82 |
Tjena!!! Har fått ett problem!!! Jag var och vaxade min bil i onsdags!! Innan vaxningen skulle ske var man lite rädd för att om lacken skulle bli flammig!!! När det var klart såg allt perfekt ut!!! Den glenste som bara den!!! Såg ut till att vara ett perfekt resultat tills ikväll när det föll starkt ljus på bilen!!! Då såg man att hela lacken hade blivit flammig!!!! =( Detta MÅSTE bara bort och det är AKUT!!! Är det någon som vet hur man ska göra!!!?? Ska man använda sig av avfettningsmedel??? Det är ju vaxet som måste bort??? SNÄLLA HJÄLP MIG NÅGON!!!' Mycket tacksam för svar!!! Tack på förhand!!! |
|
Varför inte köra till närmaste Ditec eller liknande och be dom hjälpa dig.... Har själv samma problem på M3:an som jag tänkte lämna in för behandling hos ditec Mvh Ricke |
|
| lägg på kallavfettning och låt verka i tio minuter. spola bort med högtryck. alt polera ut vaxet bättre. | |
Alpina82 |
har varit och tvättat av den nu!!! Körde med naturavfettning först , ca 3 ggr över hela bilen med svamp!! Sedan tog jag bort det med högtryck!! Tvättade den sen med Turtles Wax shampo!!! Torkade av den med sämskin!! Men nu när jag tittar på den i solljus har man flammigheten kvar men det fetta är bort!! För innan när man tog på den så det ut som lacken blev repad!! men det var vaxet som drogs ut!!! Vet inte vad jag ska göra!! Får väl lämna in bilen!!! =( |
|
Använd riktig kallavfettning, det löser upp vaxet om du dessutom går över den med en svamp. Låt inte avfettningen torka in, för då blir den fläckig! Om inte det räcker kan du använda ett milt polermedel, typ polish. Sonax professional vaxpolish, kan rekommenderas varmt! Blir nästan aldrig flammigt med det medlet (och så behöver du inte vaxa efter!). Vattenbaserat och drygt är det också! Om du inte får tag på professionalflaskorna (säljs på enliters flaska, som bara brukar finnas hos mer välsorterade biltillbehörsaffärer), brukar även sonax flytande polish vara bra mot flammighet. Vilket vax använde du? Vad har du för färg? Kolla bilvårdstipset: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har hänt mig också. Tog då Sonax proffs cleaner först och efter det Sonax proffs vax. Allt det flammiga försvann. Numera använder jag endast dessa produkter. |
|
|
Alpina82: Vaxade du bilen i solljus? __ Länk |
|
Alpina82 |
Johan B: Jag har montreol blå!!! Jag använde turtles bästa wax!! Men jag tror jag lämnar in bilen!! Jag har sett att många använder SONAX!!! Men kallavfettning är det absolut starkaste avfettning man kan få tag på!!! Är lite rädd att lacken tar skada!! |
|
Jajjamänn! Ända vaxet/Cleanern jag provat där man inte är förpassad till ett garage. Dessutom till ett smått fantastiskt pris-139kr/litern. Däremot tror jag man skall låta motorhuven svalna lite om man precis varmkört. Hör gärna av dig med resultat om du beslutar dig för att prova, vilket jag tycker du skall. Annars kan du ju alltid lämna in den för 1500-2000 spänn. En bil som din, vill man inte köra omkring i flammig. |
|
Alpina82 |
nej det är ju det jag inte vill!! men jag känner några som håller på med sånt och har firma som fixar det till mig för 500:-!! Så jag tror jag kommer göra det!!! Ska ändå dra på semester nästa vecka så då kommer de ha den!! Så då tänkte jag lika bra de fixar det!! |
| För en femhundring så är det väl ingenting att fundera över. Lämna in. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.