AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
884

E39 Byte Stötdämpare- VAD MER ?

Mc
7
McChicken
E39, 540iA Touring-98
Hej,
Bil: E39, 540iA touring, standardfjädring med Nivå
har tänkt mig att byta till nya fjädrar, stötdämpare, fjädrebenslager.
men vad mer tycker ni att man skall byta finnns det några bussningar eller något som man bör ta samtidigt.
jag vill att min bil skall kännas "tight" igen och inte skramla och slamra i hjulupphängningarna ( framför allt fram) det känns varken BMW eller kul.

har tänkt att ta så komfortabla dämpare som möjligt tänkte ringa Sachs / Boge och snacka med dom ved dom rekomenderar. för jag vill inte ha sportfjädring ( är aldrig på Nürnburgring..) och saknar min E38 med Elektroniska Dämpare...det är komfortabla ( och även sportiga )grejor
tacksam för hjälp & förslag
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilstein Sprint runtom, ev K&W sänkfjädrar fram. Byt momentarmarsbusningar till krängringshämmarna fram samt bakre och främre länkarmar i framvagnen. Bilen blir som en m5 i chassiet. Jag har gjort detta och är mycket nöjd. Kolla även alla bussningar och stag i framvagnen. I sthlm är Bil&Motorteknik huddinge 087110687 bäst på BMW.
Kolla min dagbok under uppdaterat så hittar du ltie mer info.
Mvh
Asken
Mc
7
McChicken
E39, 540iA Touring-98
Hej Asken,
det var jag som dessutom kollade vad du ville ha för dina gamla stötdämpare....
I alla fall
Tack men Nej Tack till M5 fjädring.
sänkta bilar är historia för min del, det slutade jag men när jag köpte min första 7-serie E32, och min nästa E38 hade dessutom Elektroniska dämpare EDC, vilket jag tycker är kanon.
det jag gillar av BMW Sport är stolarna och ratten (vilka jag har)
vägarna är så jäkla dåliga i Stockholm så det blir bara jobbigt med "sportig" bil.

är det någon som även har tips var man köper alla bussningar I Stötdämpare ( ej sport) ( luft bak) billigast och bäst ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.