AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.002

Min Touring ser lite sned ut ...

Sida 2 av 2
Woodman
Och du tvekar att sätta dit bedragaren..? jag personligen hade sett till att han aldrig mer under sin levnad fått sälja något.
Se till att rötägget får näringsförbud. (på livstid)
Vänd dig till att börja med till Eko-Roteln hos din lokala polis
myndighet, de sätter dit honom direkt. (Rent bedrägeri)
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Låter bra :-)

Hur gör dom och hur säkert är det att dom lyckas?
Mycket tråkig läsning. Utan att vifta med pekfingret vill jag hissa stor varnigsflagg för att köpa direktimporterade bilar som rullat 9800 mil. Hos svenskar finns en djupt rotad psykologisk spärr vid 10000 mil. Därefter anses bilar mindre attraktiva. Detta vet bilnasarna om. Därför bör importbilar (och för all del även sv-sålda) kollas upp NOGA innan inköp. De bilhandlare som fuskar förlitar sig på att kunden inte orkar kolla upp mätarställningen då det kan upplevas som besvärligt att ringa runt till föregåede ägare i Tyskland. En svensksåld bil är lättare att kolla upp historiken på och fusket är därför inte lika utbrett hos dessa.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Woodman
320-Touring-98: Det finns nog väldigt goda chanser att sätta dit bedragaren bakom lås & bom, Se till att du har dokumenterat hur långt bilen gått enl den tidigare ägaren i Tyskland, samt att det står på ditt eget kvitto hur långt den gått, du kan tom använda annonsen på bilen som bevismaterial.

Du kan även fråga webbmaster på forumet Om du får "hänga ut" hans namn & företag här på saiten..? Då kan andra upplurade köpare höra utav sig, Så kan ni gå ihop med en gemensam anmälan mot bedragaren...en annan lösning är att du kontaktar
säljaren för att göra upp...tala om vad du tänker företa dig mot honom p.g.a hans agerande mot dig. (skräm upp honom)
Försök att ev, komma till en "fördelaktig lösning för dig" tex: att du väljer en annan BMW ur hans bilpark Som då naturligtvis är värd: 10-20 tusen mer än den du köpte. (som plåster på såren)
Går han ej med på detta så går du till polisen & sätter honom för bedrägeri...Han kommer att åka dit så det smäller om det.
Tips till er som är sugna på en import BMW. Gå in till en autoriserad BMW handlare med uppgifterna på den bil du är intresserad av, alltså regnr. De hittar alla tillfällen som bilen blivigt servad. Där står oxå miltal på varje service. Kostar 500:- SEK, men det är billigt jämfört med vad som kan hända annars....
Pe
77
Perrab
520i E60 -03
Min gamla -92 325i var oxå sned hur jag än gjorde,så skilde det ca 10-13mm mellan höger o vänster sida vid skärmkanten.Den bilen var inte krokad utan den var så sen ny.
Tror inte det är så mycket att bry sig om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.