AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.001

Min Touring ser lite sned ut ...

Sida 1 av 2
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Min 320 Touring från 98 (som gått 9500 mil) ser lite sned ut.
Den har samma avstånd mellan däck och skärm fram men är ca 1-2 cm lägre höger bak än vänster bak.

Den känns stabil när man kör bilen hårt och "gungar" inte om man trycker ner den där bak.

Varför är den sne? OCH är det något jag bör göra åt (såg det idag och blev lite orolig, köpte den för ca 2 veckor sedan).

Tack på förhand!

--------------
320-Touring-98
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du har troligtvis köpt en krockad bil. Om du inte var upplyst om detta innan köpet så försök få köpet hävt eller prisreducering. Jag kan inte tänka mig någon annan anledning om varför bilen skulle vara sne annars?
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Hoppas det inte är så!

Killen gjorde stor grej av att han bara köpte in bilar som han kunde kolla ej hade krockat eller hade mixtrad mätare...

Finns det andra saker?
Jag hittar inga skarvar (borde finnas va)?

--------------
320-Touring-98
Woodman
Om jag har uppfattat din beskrivning rätt: Så är det väl frigången mellan däck & skärmkant det felar på..?
Då behöver det absolut ej bero på att din bil skulle varit krockad tidigare, kan ju tex istället bero på att fjädern börjar bli matt.
eller typ: för lite tryck i ett däck.....
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
En brusten bakfjäder kanske.
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Ska kolla fjädrarna lite mer. Har kollat men hade liksom inte blåstället på mig då.

Tack för förslagen btw!

Mer?

--------------
320-Touring-98
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag uppfattade det som att skillnaden var i sidled, dvs dålig karosspassning? Är det på höjden finns det ju en mängd fel som ovanstående påpekar. Ber om ursäkt om jag skrämde dig för mycket :o)
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Hej,
jepp, det är i höjdled. SDorry om jag inte var så tydlig.
Du kan inte skrämma upp mig mer... Jag blev (ÄR) jävligt orolig när jag såg det!

--------------
320-Touring-98
Woodman
Inget att skrämma upp sig för....en baggis.
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
I put my trust in you, woodman!

--------------
320-Touring-98
Brusten bakfjäder gissar jag också på. Min förra E36 coupé (drygt 4 år gammal/4500 mil) drabbades av samma symptom vilket åtgärdades med ny bakfjäder (BMW bytte dock på båda sidorna).
jeppe_L
hade samma problem på min bil, då var det den vänsra fjärdern fram, som hade gått av på yttersta varvet, så man såg inet det för än man rev sönder det...

32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Lätt pinsam fråga...
Skulle kolla fjädrarna nu i morse, men, jag såg dom inte!!?
Stod på knä och kollade in i hjulhuset men såg bara dämparna. Var sitter fjädrarna i förhållande till dämparna (trodde dom skulle sitta på utsidan av dämparna)?

Jag mätte även och bilen ÄR ca 1 cm lägre på höger bak.

--------------
320-Touring-98
Ta fram domkraften hissa upp bilen ta av hjulet och du missar den inte.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Hade du svärmor sittandes i höger baksäte? Nä, skämt åsido. Du har inte nåt tungt i skuffen, bensindunken till utombordarn, bautaverktygslådan? Har du testat på plan mark och är ringtrycket korrekt? 1 cm är ju inte så mycket. Mät mellan marken och skärmkant eller kofångaren så får du ett säkrare mått än mot ett runt däck.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Mät från skärmkant till hjulcentrum. enda någorlunda säkra metoden. Bilen måste stå plant och vara olastad, gärna så tom på soppa som möjligt. det är inte omöjligt att dina bakfjädrar har tagit slut, den ena mer än den andra. Kombi kan ju ha lastats tungt.
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Var ute och kollade igen (bra med ett jobb där man springer omkring mycket ).

Såg fjädrarna, kunde inte se någon skildnad (men ska testa att lyfta upp den i helgen). Mätte igen, nu var den 1 cm lägre på VÄNSTER sida.

Summa sumarum, falskt alarm? I vilket fall, tack för ert engagemang!!!

--------------
320-Touring-98
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Det kan bero på hur bilen står också. Ibland kan man få in flera fingrar mellan däck och skärmkant på ena sidan, medans man på andra sidan knappt får in 1 finger.

Har du råd att inte köra Tyskt?
Länk
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Så,
den grymma förklaringen finns här:
Länk

Woodman
Hallåå....jag vet inte om jag hänger med rätt nu..? Är det din bil som gått 27.500 mil ?
32
29
320-Touring-98
320i Touring - 98
Ja, minst!
Den hade gått 27.500 i oktober förra året...

Kanske en stulen bil som fått ny identitet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.