AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
445

Motor bekymmer 525i 12v e34

Sl
29
Slurbo
Bmw 525i -88
BÖrjar bli ruskigt less på bilen nu..
Köpte bilen med ett fel, den gick varm, körde den ett tag sedan har det bara gått utför. Tog lös toppen, blockpackningen såg ut att farit bytte, slängde ihop den. SAmma bekymmer.
Isär med motorn igen, körde sprickindikatorspray och inga sprickor visade sig, lämnade inte toppen för riktplaning, nya bultar & packningar och ihop med den igen.

SAMMA FEL IGEN! bygger upp tryck i kylsystmet och bilen missar lite... blandar olja med glykolen...=(
VAd ska man göra?
om den fortrarande blandrar olja med klykol så läcker den ju i topppackningen eller så har toppen sprukit

vet fan vad det kan vaar annars

Team turbo addicts

We
192
Wengen
528iA-98
Har haft en likadan bil med likadana bekymmer. Tråkigt att behöva säga det men det är till 99% säkerhet toppen som spruckit. Det var det på min 525i-90. Grejen är att du måste provtrycka toppen varm för att uptäcka eventuella mickrosprickor.

/Wengen
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Om du har haft toppen inne för planing och bytt alla packningar/o-ringar så borde det bli tätt, OM inte det finns en liten-liten spricka i toppen (som Wengen säger.) Jag förstår inte hur folk kan spräcka toppen på sina M20:in, men det är väldigt vanligt på dem. Jag själv har kört 23000 mil med min M20 och den är som ny, minst sagt. Men, de som planade din topp SKA se om det är en spricka i den. Du kan som Wengen säger provtrycka toppen och upptäcka eventuella sprickor, gå sedan tillbaka till firman som planade din topp och klaga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.