|
|
|
|---|---|
jensws |
Har köpt en 520 -95 och det sitter en 12-ventilstopp i den. Bilen kommer från tyskland fanns den med 12-ventiler där eller kan dom ha bytt från en 24-ventilers? Passar 12 och 24 ventils på samma block? |
| vad jag vet så kom 24-v toppen 91 ,så det sitter nog en äldre motor i din bil för toppen passar inte mellan motorerna ,det är helt olika block | |
|
aj, aj, aj...då har du en gammal hederlig 12V M20 6.a under huven! Är du äker att det är en 2,5 liters? Kanske sitter där en 2 liters rova! 12V M20 slutade monteras i 5 serien 1990!!! |
|
jensws |
Det har fuskats med regbevis det är en 89 så se upp!!! |
| Du har nog blivit lite blåst om du har köpt den utan att veta att motorn är ifrån 89 och äldre. På en 95:a så är det 24-ventiler och även vanos-kam (gör att bilen blir bränslsnålare, kom -94). Det skiljer även ca 20Hk. | |
jensws |
Jag upptäckte det när jag kom hem men har lyckats häva köpet! |
| Var köpte du den? | |
| shit alltså, tur att du kunde häva köpet,kollade du inte motorn när du köpte den eller tänkte du inte på att det var fel motor? | |
jensws |
Jag såg din billigt till salu det var en svensk som hade den. Men ej Svensk reggad har aldrig haft bmw inan kunde väl för lite för att märka det. Men jag hottade med att anmäla honom om han inte hävde köpet. han viste inte om detta så han är den som blivit lurad i tyskland. |
| Skönt att det ordnade upp sig. | |
leri |
jensws! Tror du verkligen på att säljaren var ovetande? Tyskregad bil med falska papper, det luktar bedrägeri om säljaren lång väg. De allra flesta skruvade och smällda bilarna mixtras med av mindre nogräknade svenska importörer. Jag köpte min pärla för ett år sedan. Jag tittade på ca 20st E34 innan jag slog till. Det här är en jungel för den oinvigde. Den som inte har stor erfarenhet av bilar och bilars skick vid en viss mätarställning bör absolut avstå från köp eller anlita en betrodd rådgivare/M-test. Det är trots stor erfarenhet lätt att gå i fällan. Det du berättar är nog inte helt ovanligt. Anledningen till att du så lätt kunde häva köpet är säkert att säljare inte ville riskera att bli upptäckt i sitt smutsiga värv. Mvh Leif |
|
Har 520i (e34) 95 samma motor som 520i (e39) 97 En kompis har en 520i 95 och den verkar mycket slöare än min 97:a (hans bil har gått färre mil än min) Med tanke på detta resonemang CHS |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.