|
|
|
|---|---|
|
Ok.. nu ska bilen in på behandling. Undrar om nån har nån erfarenhet av Ditec eller MrCap i Uppsala? Vilket bör man ta tror ni? Sen är det så att jag kommer vara tvungen att lägga i lite färg på små ställen på bilen.. tror ni att nån av dessa gör detta om man ber om det? Eller ska jag ta bilen nån annan stanns först innan behandlingen? Råd och förslag är välkommna =) Mva /Bass - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk | |
|
Bass>>>Är själv Uppsalabo och med facit i hand kan jag varmt rekommendera Sthlm Bilvård på Vallhallav.156 på Östermalm. Vet att det ligger i huvudstaden men jag lovar att resultatet blir du MYCKET nöjd med. Beträffande Mr.Cap i Uppsala kan jag bara säga att de är snuskigt dyra jämfört med Ditec i Sthlm samt är hållbarheten inte det bästa på deras lackskyddsmedel. Prisuppgiften jag fick från Mr.Cap var 5000:- för polering och lackskydd och det tyckte jag var hutlöst med tanke på att min bil då endast var 7 mån gammal, ända betraktade de den som begagnad och därför prispåslaget med 1800:- jämfört med en bil upp till 6 mån gammal. Ditec-centret i Uppsala har jag inga erfarenheter av men som med allt annat är det förarbetet, dvs poleringen som ger resultat och inte själva lackskyddet som endast konserverar den rengjorda och polerade lacken. Därför företog jag mig resan till fjollträsket för att Diteca bettan och är som sagt över förväntan nöjd med resultatet (se bilder igalleriet) samt fick 6 års garanti. /D |
|
|
Jörgen på stockholms bilvård, diteccenter, är en av stadens skarpaste, om inte den skarpaste rekondaren. Du kan ju checka mitt rekondreportage till vänster för lite mer info. 086650810. Tar du med ett lackstift lägger han i färg åt dig. Lycka till Asken |
|
|
har hört att Mr Caps lackförsegling är för tät och kväver lacken, speciellt om lacken inte har härdat klart. så det låter som Ditec vore bättre... fast Ditec kanske har något annat negativt. Har inte hört något om det i alla fall /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.