|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag bromsar lätt så skakar det en del i ratten, men fenomenet upphör vid hård inbromsning. Nån som vet vad det kan vara Vad kallar man en bil som drivs av en kärnreaktor? Svar:Tjernobil | |
stefannorr |
skeva bromsskivor..obalans i däcken m.m... |
|
Den föregående ägaren till min iX hade inte varit speciellt bra på att serva bromsarna, inte så konstigt då en bil av den här typen bara bromstestas genom körprov pga 4-hjulsdriften. Tyvärr var skivorna och beläggen HELT slut både fram och bak. Inbromsningsbeteendet var precis som du beskriver. Är inte beläggen slut har skivan troligen slagit sig lite pga snabb uppvärmning/avkylning (t.ex. vattenstänk vid snabb inbromsning). Man kan slipa om skivor men byt helst, dom är inte så dyra (500 + kr per hjul). BMW 325iX Registry Länk |
|
|
Tack för svaren! Var ute och körde lite i morse, kände att ratten skakade lite hela tiden, inte störande men det skakade iallafal. |
|
|
Hej på dig. Jag har exakt samma fel. Det är SÅ retsamt när det börjar skaka. Hela instrumentpanelen skakar ju som en sådan där maskin som man "bilar" med (hackar i betong med). Hoppas lite grand på att en framvagnsinställning räcker för att få bort det men det kan ju vara något stag som är inne på sista versen. =) Har du råd att inte köra Tyskt? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.