|
|
|
|---|---|
|
Jag vill veta om 3.o:an är mycket mer tillförlitlig än 3.2:an- helst ett svar och inte en hänvisning till "sök" -det mest a handlar om styling och annat krams. Ett svar om tillförlitlighet tack. Detta kan även inkludera annat som skiljer en 3.0 vs 3.2, som chassie,broms kortfattat vilken M3:a är rekomenderbar till en entusiast? mvh Olle | |
|
Jag tror inte det skiljer något generellt, utan beror mer på hur dom körts/servats. En välskött 3.0 kan mycket väl vara mer tillförlitlig än än misskött 3.2 och vice versa. -- fjalar |
|
|
Har hört att 3.0 ska vara bättre, men har ingen aning.. Det kanske bara är prat.. Marcus Kylén Länk |
|
|
3,2an har aluminium nav och flytande fastsättning av bromskivan fram = lägre ofjädrad vikt, ska väl ochså bli bättre bromsar. Sexväxlad låda är ochså bra. Det här allmänna snacket om vanos hit och dit får man väl ta med en nypa salt. En bil som är servad efter rekomendationerna ska väl inte skapa några stora problem. Kan väl lägga till att 3,2an är en nyare bil. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Är inte bromsarna exakt likadana på alla M3 E36? -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Nej som jag skrev har 3,2an en bromskiva fram med två material aluminium centrum och själva skivan i det gamla vanliga järnet. Storleken är samma så därför står det i eftermarknadens listor att skivorna passar alla M3 E36. Men handlar man orginal så skiljer det. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.