|
|
|
|---|---|
Mankan |
Tja!Min 525tds -93 råkade ut för problem idag!Kör jag med gas går det bra men så fort jag släpper gasen och motor bromsar ca2 sec så går det inte att gasa igen.(jätte kul i korsningar)Måste då trycka ner kopplingen så att varvet sjunker snabbt ner till 800 varv.Då kan man åter gasa igen.Låter man bilen motor bromsa tex 1800 varv ner till 800-1000varv så måste man ändå trycka ner kopplingen för att kunna från gasa!Bilen har börjat släppa en svart dimma efter sig så fort man gasar.Men det problemet har funnits 3-4månader och ökat med tiden.Men det drar ingen olja alls. Någon som har ideér vad det kan vara för fel på bilen?? Mankan |
|
det är ju elektroniskt regelerat gasen på dessa så jag gissar på att du har ett fel i ställvärket eller en givare till gas pedalen Joakim Eriksson |
|
|
Har haft liknade problem med min men mindre, köpt då en rengörningtillsats som doserades i bränslet, mina problem upphörde därefter. Vätskan rengör pump och spridare |
|
| "M.Acke" - vilket fabrikat på tillsats använde du? | |
|
"M.Acke" jag har haft liknande problem och undrar också vad det var för tillsats du använde Kör så det ryker |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.