AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.333

Bilen bluddrar och går orent

mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Har problem med min bil, 320 -95. Den bluddrar och går orent. Har snackat med verkstaden som sa att det kan vara luftmassemätare? (Hette det så??) Är det dyrt/svårt att byta? Eller kan det vara något annat tror ni? Så här kan inte bilen gå så jag måste göra nåt..
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Ingen som vet??
Har du provat insprutningsrengörning?
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Var och hur menar du? Förklara för mig som att jag vore ett barn på fyra år...Kan noll om bilar...
Åk till macken och kolla på STP's akuta insprutningsrengörning, det står hur mkt bensin (ca) som du skall ha i tanken när du häller i den tankpåfyllnings röret!

/Thomas
Woodman
Molte: Ta inte detta som någon riktad kritik mot ditt inlägg ang insprutningsrengöring. Såg tv-programmet PLUS för ett tag sedan de hade just för dagen detta uppe med "insprutningrengöring"
bilexpertisen varnade för skiten innehäller mest "lacknafta" det mest skadliga näst efter socker...inget som en bilmotor gillar.
Skänk pengarna till "rädda barnen" istället.....
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Inte prova det då alltså?? Vad har ni för förslag istället då?
Woodman
monostar: förutsättar att detta inte bara kom av sig självt...?
Har du pillat i motorn, eller annat ?
Woodman
Har du tex: ett open air luftfilter som du nyligen oljat in...?
Kolla tändstiften!
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Jo, det kom av sig själva bara. Pillar aldrig i motorn..Vågar knappt dra upp oljestickan själv :) Openair filter har jag nog inte om det inte är original och det låter det ju inte som.
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Tändstiften ska vara ok..Det där med luftmassemätaren då? Kan det inte vara det??
det kan det ju vara!?!
Ryck (måttligt) i kablarna, kopplingen (gängadplast) till mätaren så att det inte är glapp el. dyligt.
Sitter på högersidan efter luftfiltret om jag inte minns fel.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Kan vara tändspolarna också. Inte helt ovanligt vad jag förstår av forumet.

Kolla den här tråden om en liknande motor: Länk

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Si
765
Simon01
120dM -08
tjuvluft? kolla efter sprickor i slangarna runt insuget
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Problemet löst....Det var tydligen två tändspolar som var kass...Nu går bilen som en dröm igen :)
Visa användare
137
oo=00=oo
520d x-drive, 2016
525i Touring -01
Alltid lika härligt när man får ordning på bilen efter krångel. Bytte lambda i förra veckan och sen gick bilen som en dröm tills igår när den började koka.

OO=00=OO
mo
93
monostar
Bmw 320 -95
Ja, det är hur skönt som helst..Får passa på att tacka för alla förslag, ni hade ju rätt :)
Synd på din bil förresten...Hoppas det fixar sig.
En intressant fråga från min sida, eftersom jag högst troligt har samma problem på min -93 320: Vad kostar ett stycke ny tändspole?

Tacksam för svar, monostar!

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.