AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.507

Vad ge för en BMW E34 530 -93 med V8an?

Sida 1 av 2
Jag kollar efter sånna dem verkar rätt ovanliga? Vill egentligen ha en 540 men 6lax mer om året svider så en 530 blir det sett att priserna skilljer på dem självklar beror det på skick mm. Men vad ska ge för en 530 med V8an typ en av 1993 års mod. Gärna ett ex med skinn och ac samt elhissar, speglar såklart.

Kan man få ett fint ex som inte har gått så värst mycket mer än 15ooomil för ca 50lax?

Har mejlat denna ägare> Länk < Hoppas på ett positivt svar.

/Robin
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Det verkar vara ett riktigt bra pris på den där!...jag skulle aldrig släpp min så billigt...Angående el-hissar/speglar så tror jag att det är standard på en 530i V8...(el-speglar är det vet jag!)..
I vilket fall en underbar bil som går att åka rätt billigt med oxå... :)
Scheckheft
Hej, priset på annonsen du länkar till verkar lite billigt kanske. Åk och titta på bilen. Runt 55 tkr borde du få ett hyfsat ex (årsm 93). 530 (e 34) såldes inte i Sverige. Liten anmärkning bara elhissar x4 är standard på 530.

Mvh
Scheckheft

Kan som referens flika in med att jag fick 64000:- för min 530i 93:a med 18000 mil och AC 2000-09 och det INTE var lättsålt. En gåta att de fortfarande kostar i princip lika mycket. Min bil var fullservad och utan rost. Skulle inte ge en krona mer än 40 000:- för en 93:a med SCHiin och AC. Mitt tips är att titta på en 540 för 10 000:- ytterligare...har för mig att det inte skiljer så mycket i försäkring, knappt något i bensin, i övrigt är det nästan samma bil. Vill du ändå ha en billigare bil satsa på 525!

/Simon
Tack grabar så alla BMW 530 är alltså importerade. Vad kostar dem i tyskland tro? Kanske importera själv istället då om dem är billigare dvs.
simon_en kollat upp försäkring och det kostar som sagt 6lax med för en 540 och det tycker jag inte att det är värt.
Robber,

har du kollat med ALLA försäkringsbolag?

/Simon
Scheckheft
Hej, ingen idé att importera om du tänker rent ekonomiskt. Kolla mobile för att få en uppfattning.simon_en - så lågt som 40 000:? Du har säkert bättre koll på det än mig.

Mvh
Scheckheft

simon_en jo ställer den på pappa som är född 1951 kolat folksam, if, salus, vilka fler kan man kolla?

/Robin
oj skiljde visst 8lax BMW 530 12lax BMW 540.

8lax är nog mitt tak på försäkring det är helförsäkring förståss
Scheckheft> sant dem kostar inte mindre i würstland tyvärr
Kolla absolut länsförsäkringar....insplanet.com gör att man kan begära offert från många försäkringsvolag samtidigt. Afv.se har också en sådan tjänst. Skriv ett mail om du undrar över 530 något mer. Körde iallafall 4000 mil med min.

/Simon
simon> insplaet suger tyvärr skickade ansökan tilld em förra året inte fått svar än! Kollar runt lite tackar för hjälpen
Scheckheft,

din gamla 530 är värd betydligt mer, känner igen den. Tipsade han som du köpte bilen av om den i Belgien, den är superfin verkligen. Men det är en helt annan historia.

Min slutsats om pris baserar sig på att det då var ursvårt att bli av med bilen och det har antagligen inte blivit lättare nu snart tre år senare förutsätter jag.

/Simon
robber, testa afv.se tjänst...ska leta direktlänk...

/Simon
Testa med Länk

/Simon
Tackar *fyller i*
Min bestämda uppfattning är att man ska satsa på 540 istället för 530. Jag köpte 530 för att få ha V8 någon gång i livet. Då skiljde det dessutom 40-50KSEK. Nu kanske 10 KSEK.

/Simon
simon > klart man vill ha en 540 men som sagt så skiljer det pengar i försäkringen jag är tyvärr inte gjord av pengar 8) 530 och 540 kostar rätt lika det har du rätt i men ägandekostnaderna skilljer.
Om ägandekostnaderna skiljer är det främst försäkringen. Bensinförbrukning och skatt är marginella skillnader. I övrigt är det i princip samma bil...kan rekomendera manuell 540, der RÖR på sig!

/Simon
Jag hittar bara 540 i min prisklass som är automat skiter i BMW blir volvo 850T5 lr Audi S4 istället tack ändå grabbs men bmw är lite bil för pengarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.