|
|
|
|---|---|
|
Hittade en M3 E46 med SMG2 uttagen 01-08 fanns smg då? Mip | |
| Tror att det måste vara en av de första isåfall. SMGII finns i prislistan från september 2001. | |
|
Bilen jag kolla på var såld i tyskland så den kanske kom lite tidigare där. Mip |
|
| Var nog lite otydlig ovan. Jag har en tysk prislista från spetember 2001 där SMGII fanns med. Om den har produktion i augusti 2001 är det definitivt en tidig. | |
chrille70 |
Här är en svensk-såld sept-01 med SMG: Länk Så SMG fanns med all säkerhet då. Mvh Chrille |
| Samma bil finns på börsen. Automatisk växellåda står det i annonsen :(( | |
|
En tröst är att "Automatisk växellåda" m.fl beskrivningar fylls i när man lägger in annonsen (måste välja mellan manuell eller automatisk). Sedan kan man ju tycka att det är ett hån i alla fall.. // CLiFF |
|
| Finns det inget automatläge på SMG2. Det fanns på SMG1 i alla fall. Det är ju inte helt fel att kryssa i automat för det är ju inte en manuell växellåda. Jag har bara testat SMG1 och enligt mig är den mer lik en automatlåda än en manuell låda. | |
| Finns ett A läge men det enda som är "automatiskt" är kopplingen. Det är samma låda som sitter i både den manuella och SMG II bilen. | |
| Den står som manuell i reg. beviset så att kryssa i automat är fel! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.