|
|
|
|---|---|
| Har ringt o hört angående f-premie på 2 importerade M5.Den ena e importerad -95 o har regnr GXX-XXX,(M5-92),den andra är importerad -01 o har regnr SXX-XXX(M5-94).)94:an klassas av f-bolaget som svensksåld o har således lägre premie än -92 som de klassar som import!!Båda är ju import o borde väl ha samma premie,som det är nu är -92:an 5" dyarare per år!!Hur förklarar ni att en bil som e importerad -01 klassas som svensksåld medan den som kom hit redan -95 ses som en "smutsig" import som skall straffas???O till frågan hur gör man får att få sin importbil reggad som "sv-såld" när man reggar in den??F-bolagets kille sa att de va nåt sånt som hade skett...Lustigt!!!! | |
|
Intressant fråga ! Har själv under de två år som jag haft min 740 inte kunnat söka premie online hos förs.bolagen, utan har ständigt blivit hänvisad till att ta kontakt med dem via telefon pga. min bil är en import (febr. 1999). Men sedan ett tag så fungerar det att söka. Kan det vara någon 4-års spärr som är hävd. Har själv ingen (inte If heller) annan förklaring. Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
|
Har för mig att bilen skall ha rullat i 3 år på svenska vägar innan den betraktas som "svensksåld" bil av f-bolagen. Detta fick jag förklarat för mig för en tid sedan av en handläggare på IF då jag skulle föräkra en sådan bil... Pasha |
|
| Det är ju bilen som e importerad -01 som betraktas som svensksåöd,inte den som importerades -95!!De e de som e de sjuka!! | |
|
Bilen från 01 är kanske flyttgods? Står de inte som sv-sålda då? /Jimmy Länk |
|
| Nope..däremot importerades den av en större bilfirma... | |
|
Där har du nog svaret. Mvh. Patric Min BMW 740: Länk |
|
cane |
Privatimport = dyrare försäkringsklass Import av registerad firma = billigare försäkringsklass |
|
Det fanns en lucka i lagen 00- 01 där bilen betraktas som ny svensksåld fast den är gammal o importerad. Ringde på en S6 plus -97 som togs in -00. Det var ingen import fast jag vet att det var det och första besiktningen är iår!! förutom då nybilsreg -00. N'sta gång är om 2 år. Frågade på bilreg. och svarade att det var kunde bli så mellan 00 - 01.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.