|
|
|
|---|---|
| Min 735:a har en förmåga att gå väldigt dåligt när motorn blir varm, den svarar inte på gasen riktigt och man måste upp ordentligt i varv innan "det händer något". Rätt vad det är kan det funka bra i flera dagar i sträck men efter ett tag är det samma visa igen, någon som vet vad det här kan bero på? | |
|
Tjuvluft när nånting blir varmt ? Typ att utvidgning ger läckage ? Bara en gissning. |
|
|
Eller så att kallstartsventilen hänger sig så den får för mycket soppa när den blir varm. Kanske därför den går bra på högre varv då motorn ändå vill ha mer soppa. Kanske går den att koppla bort när den går dåligt. Bara för att testa. Men bara en gissning det också. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
PETER.O |
735-88 har ingen kallstartsventil. Peter |
| Något system för att öka bränsletillförseln vid kall motor borde väl finnas? | |
|
Kanske tempgivare till insprutningssystemet då? Gissar vidare... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Det låter som en bra gissning det där med bränsletillförseln, i det fallet är frågan om det som Greenberg säger...finns något system för att öka tillförseln vid kallstart? Om någon har en annan teori är jag tacksam för det, känns som att jag behöver all hjälp jag kan få... Mvh Tony |
|
|
Tony, på ditt termostathus sitter det väl tre tempgivare. Har för mig att två av dem "pratar" med motronic systemet. Har också för mig att det sitter en tempsensor i luftmängdmätaren. (Defekt luftmängdmätare brukar annars kännas som bensinen stundvis tar slut vid tomgång och lägre motorvarv vid varm motor). Det sitter ingen separat anriknings anordning på din motor, utan allt bränsle doseras av de ordinarie sex injektorerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.