|
|
|
|---|---|
|
Läste en tråd för nån vecka sen ang. ställbar intervall på intervalltorkaren på E36:orna. Försökte detta på min 328:a -97 men fick d ej att fungera. Gjorde kanske fel. Hur gör man? Läste sedan i min instruktionsbok att d endast va BMW med strålkastarrengörning som hade denna funktion. Stämmer detta el. har någon lyckats få d till att fungera på en BMW utan strålkastarrengörningen??? Mvh Jimmy Länk | |
| Jag har iof ingen E36, men min E34 utan strålkastarrengöring har ställbart intervall. Pin min fungerar det såhär; Med spaken i läge"0", upp till intervall och ner - direkt igen. Upp/ner fort alltså. Sen väntar jag önskat antal sekunder som jag vill att intervallen ska ligga på, upp med spaken till intervall läget och det inställda torkarintervallet fungerar. Man måste vara snabb med "upp/ner", annars fungerar det icke! | |
|
Tack för snabb svar... Låter som om jag inte har varit tillräckligt snabb i första läget då! Skall prova igen på lunchen... Mvh Jimmy Länk |
|
| Är detta en standardfunktion som inte nämns i instuktionsboken eller extrautrustning? | |
| Jag tror också att detta av någon anledning hör ihop med strålkastarrengöringen. På min förra E36 utan strålkastarrengöring hade jag inte programerbar intervall, men på min nuvarande med strålkastarspolare så har jag det. | |
|
Det fungerar inte på min :/ Måste vara nå speciellt med den funktionen.. Men det är JÄTTEBRA att ha.. --- King of the road |
|
|
Min e36 -91:a utan strålkastarrengörning har inställbart intervall. Det är ett system som dock är lite pillig att få att funka. Jag har inte blivit vän med det efter två års brukande. Den som designade det systemet måste ha varit PRAO eller nåt. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Det här måste jag prova ;) ---- Min Pärla: Länk |
|
|
Jag tycker det fungerar utmärkt, åtminstone på E32 och E34. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.