|
|
|
|---|---|
|
Hej! (Har sökt i forumet men inte hittat något som påminner om mitt problem fullt ut samt gjort ett inlägg i 3-serie forumet utan några svar) Har en 318 Touring -96:a som beter sig underligt..... Problemet är att den rycker/varvar otroligt mycket (börjar bli risk för whiplash skador) och detta endast på 1:ans växel och vid normalt gaspådrag. Varvar jag på mer och kommer över 3500 varv så yttrar sig inte problemet. "Snabb" (pratar 318) acceleration så slipper man ryckningarna. Övriga växlar = inga ryckningar. Detta fenomen uppstår oavsett om motorn är varm eller kall. Är det någon som råkat ut för detta? Bilen servas kontinuerligt och senast var det en Inspection 2. För någon dag sedan när jag åkte hemifrån så ryckte den i vanlig ordning, men när jag sedan närmade mig ett rödljus och släppte gasen så var den på väg att dö på tomgången. Fick varva den för att hålla den vid liv och ta mig av vägen. Stängde av motorn och lät den vila några minuter för att sedan starta den igen och då var det inga problem med tomgången. Bilen skall snart in på service och jag tänkte då låta dem ta en titt på problemet. Dock skulle det vara skönt om man hade lite kött på benen och slapp betala en total genomgång av hela motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.