|
|
|
|---|---|
|
Hej ...sitter med en trött Opel..funderar på att köpa en bmw.. Men funderar på en bmw typ E36..eller nått...frågan är.. Kan man köpa en 325 som har gått ca 15 - 20.000 mil... vad skall man titta efter ? som ni märker så är min plånbok lite liten ....kanske runt 60-90.00 kr ... Skall titta på en bmw 316 i alpina.....kollade på www.bmwpower.se men hittade inget om 316 alpina...?. Vad står Alpina för ....ligger den på 100 hkr.. /Henke Henke.-.-. | |
|
Hmmmm vi får nog ta och reda ut begreppen här lite :-D Alpina är en förädlingsfirma som sammarbetar med BMW. Anledningen till att det inte finns någon info om BMW 316 Alpina är att någon sådan bil inte existerar :) Alpina har som specialitet att förädla de lite mer motorstarka modellerna, därav inte 316i som är den svagaste. För 60-70 000:- bör du hitta en fin E36 325 med cirka 17 000 mil på mätaren. Pröva den utmärkta funktionen "sök inlägg" så har du läsning för måååånga nätter framöver :) Sist men inte minst: välkommen till BMW-världen och till BMWPower forum! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
En kort kommentar bara angående Alpina. Det är inte ovanligt att bilar med en spoiler eller en vinge från en Alpina kallas just för BMW xxx Alpina. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| jag ska sälja min, 15500 mil och mycket fint skick. | |
|
*ler* Tackar för svar...letar förbrilt...efter en "vettig" stylad bmw... Nu vet jag lite mer...om aplina...Tackar :) Henke.-.-. |
|
|
Annars är en 525 typ 93-96 inte fel. Jag provede en i går och blev positivt överraskad. De är dessutom lite billigare och då får man lite mer komfort och utrymme för pengarna. Men om du är ute efter en lekbil att glida runt i är en e36:a inte helt fel. Du kan få köpa min 325 a billigt. OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.