|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Tänkte bara höra om någon vet hur svårt/jobbigt det är att montera på ett vindskydd på en Z3. Jag har inga överrullningsskydd eller någon extra subbas. Tänker mest på om man behöver några specialverktyg, eller om räcker med standardverktyg som skruvmejsel och skiftnyckel. Får nämligen vindskyddet imorgon. Tack på förhand! Henrik | |
|
Hvilken modell av vindskydd har du bestilt, mod.1, 2 eller 3? Hvor har du bestilt? Dersom jeg har forstått det riktig er den tidligste modellen (1) relativ lett å installere, den festes gjennom "hullene" ovenpå beltefestet. Modell 2 og 3 skall visst være en betydlig større operasjon! Har selv tenkt å sette på et vindskydd! |
|
|
Vad jag förstått så finns det två modeller som passar om man inte har störtbågar. Dels finns det en modell som endast kan köpas fabriksmonterad, och sedan en annan modell för montering i efterhand. Det kräver ganska mycket arbete som du säger. Det står runt 2.5 h i instruktionnerna. mvh Henrik |
|
| Det är arbetskrävande. Man måste ta bort hela mittkonsollen och förvaringsfacken bak och sedan skall det borras upp hål m m. Skruvarna sitter inte heller helt lätt till. Jag gav upp för det kändes som att jag skulle kunna ha sönder något och lämnade istället in den till BMW för åtgärd. Det tog nästan 3 timmar och jag blev 2 500 kr fattigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.