|
|
|
|---|---|
|
I morgon kommer de nya bakljusen med klarglas! Jag tittade in lite snabbt bakomför luckorna i bagaget, och konstaterade att det såg ut å vara trångt att komma åt. Jag antar att dom sitter med några skruvar runt kanterna? Någon som gjort detta som har några bra tips? Gäller alltså min E38. | |
|
Med en 1/4"-hylssats samt 8mm (eller var det 10mm?) hylsa går det bus-enkelt. Sitter med tror jag tre eller om det var fyra muttrar men det ser du när du får bakljusen. Minnet är bra men ack så kort! ;) |
|
|
Ok.. va fint, och allt kommer man åt utan att montera bort någon inredning eller dylikt? Måste säga att denna bil ändå är mycket lättskruvad! Tror det är enklare att byta stift än på min gamla volvo med B28 exempelvis. |
|
|
Vänster bakljus är mycket bökigt att komma åt genom den lilla luckan i klädseln. Lika bra att ta bort den stora klädseldelen som luckan sitter i. Börja med att plocka ut CD-läsaren för navin. Den tas loss med trådbyglar. Saknar du dom går det bra att sätta i fyra runda spikar ca 2,5mm i dia. och dra ut den. CD-läsaren har diverse kablage och antennsladdar men det passar bara på ett sätt så det brukar bli rätt vid återmontering. Skruva loss de två främre plastskruvarna. Muttrarna på baksidan vill gärna trilla bort så håll koll på dom. Lirka ut klädseln runt CD-läsar hållaren och böka den över CD-växlaren. Nu går det att lyfta bort den. PS. Jag tycker det känns säkrast att lyfta av batterikabeln innan jag plockar isär elektronik komponenter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.