|
|
|
|---|---|
|
Hej alla igen! Av någon anledning hänger min bakre stötfångare ner drygt 1 cm i vänsterkant. Det syns inte så där störande mycket, men det förhindrar att man får dit det löstagbara draget, så det måste åtgärdas! Finns det någon fin beskrivning på hur detta kan ske... finns det möjlighet att justera, eller är rent utav någon balk sned? Har inte hittat några andra tecken på att den varit krockad, varken i dokumentation eller rent fysiskt. Men det kan ju kanske vara svårt att se förståss. | |
| Jag skulle skruva av den och se efter. Det är förvånande enkelt att ta bort den. | |
|
Bra idé =) Då antar jag att du gjort det tidigare... någon enkel info om hur? |
|
|
Jag hade loss min bakre stötfångare efter jag köpt bilen, då den inte monterats rätt efter en mindre krockskada. Den officiella vägen att gå är att lossa plastskenorna och överdelen bak för att nå de två torxskruvarna som håller stötfångarbalken. men det är ju alltid en risk för brytskador, så ja valde att montera bort dämparfästena innifrån bagage utrymmet istället. Varje dämpare sitter med 3 muttrar under bakljusen (en mutter sitter bakom ett plastlock i bakstammen). Bara genom att lossa dessa muttrar så har du en viss justermån. (Har för mig att dämparna är ersatta av dragkroksbalken på bilar med drag, men det är fortfarande samma fästen). I framkant är det bara innerskärmens tre plastnitar som behöver tas loss, sedan är det bara att dra ut hela paketet. Själva stötfångaren glider på en liten plåtkant som sticker ut från bakskärmen. Har du PDC så sitter ultaljudssensorerna med klipsöron som man böjer ut samtidigt som man drar ut dom från insidan av stötfångaren. Här är en länk för främre stötfångaren. Principen är den samma: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.