|
|
|
|---|---|
Bimmer man |
Bara för en lten stund sen började en lampa (som ja tror är motorlampa)lysa.Den runda lampan! ja vet inte vad det är och vad ja ska kolla? några minuter innan hade ja varavt motorn rätt häftig men de borde väll inte ha så stor betydelse? motorn har ju bara gått 8500mil! om nån har några bra tips om vad ja ska kolla ellr vad som kan gått sönder så vore ja väldigt tacksam!!! MVH Karim |
|
Vad är de för färg på lampan? och va är de för symbol på lampan? Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
Bimmer man |
Hallå den är röd och rund!när man vrider om tändningen så ska den släckas men det gör den inte heller? |
ant |
Kolla oljenivån i motorn. ========== Min bil:Länk |
Bimmer man |
Har kollat den de fattades lite så ja fyllde på men de va så lite så ja tror inte de hade nån betydelse! eller ? |
ant |
Låter det konstigt om motorn när den är igång? Knackar eller tickar det? ========== Min bil:Länk |
Bimmer man |
Nä inget knackande eller tickande! den går som den ska bara att den jäkla lampan lyser.får väll lämna in den=( |
|
Vet inte exakt hur E36 instrument ser ut,men de finns ju en del röda varningslampor,tex olja,slitagevarnare för bromsar,bromsolja mm... om allt verkar som de ska så kanske de bara handlar om nåt elektronik fel... Men är lampan bara rund å röd? ingen symbol på lampan?? Länk E30 körmaskinen nr.1 |
|
Bmwtokig |
Hej du.är det 2 ringar i symbolen då är slitage varnaren till klossarna! det brukar lysa om slitage varnaren har gåt sönder eller klossarna är slut. Lycka till Andy |
Bimmer man |
hallå asså de är en rund med en skuggad rund röd lampa? kan de va den?? |
Bmwtokig |
JA det är den |
cdabox |
den enda runda o röd på min bil är handbroms lampan....min motor lampa är orange o ser ut som en motor....är det så stor skillnad på E36 o E46 ? Du var inte ute o varvade o handbroms sladdade.... In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.