|
|
|
|---|---|
kimozabe |
min 525a 12v -90 låter konsitigt tycker jag, de flesta Bmw's brummar, och har med ljud i avgasröret. Min motor liksom påminner om en diesel,låter ganska mycket. ska den låta så ? såg att 24 ventilaren har nåt plast hölje, dämpar den ljudet från motorn ? mvh |
|
tickar/knackarslammrar om själva motorn precis som en diesel så är det nog dax att byta kam, kan också räcka och justera ventilerna. Lyft på ventilkåpan och kolla hur kammen ser ut. ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
jag hade en 320 e30 som också lät som en diesel och jag fick byta kamen. inte roligt då det var ganska dyrt. ska du göra det så fixa det själv..... BMW 4ever! Länk |
|
|
Hej, Jag har haft samma problem på en 518-90 samt 520-95. I bägge fallen var det hydrallyftarna som givit upp! Bara och byta alla! Men för säkerhets skull kolla oxå oljenivån. En låg oljenivå kan får den att låta så - - - då räcker det ofta att fylla på. Peter |
|
Borg |
Ventiljustering eller sliten kamaxel är väll det troliga, hydrauliska lyftare kom på 24v motorn. |
kimozabe |
Tack Killar! Man ser ifall kammen behöver bytas? Kanske kan hitta en fin på skroten ? |
| Hur mycket kan det kosta att byta en kamaxel? Min behöver nog oxå bytas.... | |
kimozabe |
Jag skulle nog iaf leta upp en begagnad, annonns eller skroten, hört att en sprillans kostar runt 5000 :( |
| Om kamaxeln är slut blir det nog troligtvis både enklare och kanske billigare om du byter hela toppen (köpa en begagnad). | |
kimozabe |
Ska försöka ge mig på att justera ventilerna, bilen tickar som varm och kall, sökt forumet och försökt hitta liknande problem och det verkar finnas massa faktorer som kan orsaka tickande.. Sitter spridarna i toppen? ljudet kommer från toppen.. Ska jag justera ventilerna först eller testa med olika oljor ? Har Haynez mek bok, den borde visa hur man ska göra? Helt oerfaren när det gäller under motorhuven. |
Perry |
det gör ju inget att den låter som en oljebrännare, det ska ju låta så : ) Riktiga män kör diesel!! |
| Ska inte ett visst svagt mekaniskt läte komma från BMWs sexor? Jag har i alla fall hört detta. Min låter lite svagt på tomgång... Ett ljud som påminner om en diesel. Inte lika tydligt kanske men ändå.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.