|
|
|
|---|---|
| Min bensinmätare kan ibland gå upp eller ner t,ex gå upp till 40 l för att sedan gå tillbaka till 35 l. Hur kan detta komma sig? Vad är fel? | |
ant |
Jag tror att bränslet flyttar sig mellan de två kammare som finns i tanken och på så sätt lurar flottören i tanken att flyta olika högt. Så är det på min iaf, om jag åker på en snäv påfart till motorväg tex, då sjunker eller stiger mätaren för att sedan återgå till det normala. Kanske lite konstigt förklarat men du kanske fattar? ========== Min bil:Länk |
| Jo jag fattar, lite farligt om man bara har lite bensin kvar... | |
ant |
Jo, då kan det rycka lite har jag märkt. Pumpen når inte åt det sista i tanken och man får ett kvitto på att det dags att tanka.. ;) ========== Min bil:Länk |
| Även när man gasar på lite extra under en tid så sjunker bensinmätaren för att sedan gå upp igen | |
| Idag när jag körde med min bil så rörde sig bränslemätaren mellan 30 och 40 l när jag har ca 35 liter i tanken, konstigt! | |
|
om jag har 10 l i tanken, så hoppar bensin mätaren upp till över full, alltså så långt till höger som den kan komma, pissjobbigt, så står den så skit länge, hjälp uppskattas! "Am Der Necht Der Dam Gebissen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.