|
|
|
|---|---|
|
Jag ska koppla in en extern källa och blir inte riktigt klok på hur trådarna är kopplade på en e39 med navi+tv, radio och kassett. Jag behöver en linjeförstärkare och således ström till den eftersom outputen från min externa enhet är alldeles för låg. Jag testade att plocka strömmen från kassetten men det verkar som om det stryper systemet. Så var hämtar jag bäst oberoende +12v och jord någonstans bakom instrumentpanelen och vilka färger är det på kablarna? | |
| Ingen som kan ge tips? | |
max f |
ta + från pluspolen i motorutrymmet och minus från karrosen så skulle jag göra och då har du konstant ström på vilket är bra enligt min mening |
| Jo, det har jag tänkt på men avfärdat för det blir ju väldigt bökigt att dra in det bakom navipanelen från motorutrymmet. Det finns ju hur mycket kablar som helst bakom och jag har mätt och hittat flera 12V men troligtvis är de spänningsberoende på utrustningen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla i säkringhållaren i handskfacket om det finns nån tom 12Voltsanslutning över där,dessutom kan du ju isåfall få en säkrad spänningskälla ///MVH Hasso Länk |
|
Det har jag inte tänkt på. Tack för tipset! :) |
|
|
Eller från laddningsuttaget till ficklampan i handsfacket. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.