|
|
|
|---|---|
|
Var kan man köpa komplett sport avgas till en M535 E28? Har extraktor på min med Dr Schrick kam men avgasröret är hemmagjort och den kommer att ramla av snart. Så det vore inte fel med en riktig system. | |
|
Motor Nord har iaf haft möjlighet att plocka fram ett tidigare... Annars finns/fanns Sebring/Simons/Ferrita-system att skaffa fram när jag sökte till min f.d E28(528i) i mitten på nittiotalet. Kolla på nätet... Ferrita/simons finns väl ännu att få tag på. Lycka till! Mvh Janne. |
|
| Jag köpte en byggsats från JT-avgasteknik i 3". Visserligen inte i rostfritt, men väl aluminiserat som enligt erfarenheter håller väldigt bra. Satsen innehåller 2 ljuddämpare, en större och en mindre, och en hel del rör och olika böjar. Det krävs en viss erfarenhet och möjlighet till att svetsa eftersom det är en universalsats. Resultatet blev i.a.f väldigt bra. Inga flödeshämmande 90-gradersböjar och ett jävligt trevligt ljud! | |
|
Köpte ett 2*2,5" fullflödessystem till min från någon firma i Finland (!) på den tiden. Trodde tanten skulle begära skilsmässa när hon hörde ljudet ;) Om jag minns rätt så kunde Ferrita göra ett men på dessa "äldre" bilar så vill de (då iaf) bygga systemet på plats. kan bli lite jobbigt om man inte bor i närheten..... |
|
| Ferrita är glada om de slipper ta i en bil som behöver 2*2.5" trots att de skryter om att specialbygga det kunden vill ha.... Är det bara mig de är dryga mot? | |
|
Nää ferrita blir det inte. Men jag ska nog bygga egen 2,5" system. Förresten det räcker väl med 2,5" system på en sån motor eller ska man ha 3" ?? |
|
|
-> cosworth Ska du bygga enkel eller dubbelrör? Ska du ha dubbel så räcker 2.5" mer än väl samt låter än värre... |
|
|
Hade tänkt å bygga enkel, ska man satsa på 3-tum isåfall? Använder bilen varje dag så man vill kunna åka i normala hastigheter utan att få en jobbig ljud i kupen. |
|
| Tretum blir bra om du bygger enkelt istället för dubbelt. En del hävdar att man kan få underliga fenomen om man bygger ihop till et istället för två, men jag har gjort detta på en 540;alltså v8, och på min m535i utan några som helst problem eller fenomen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.