AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
414

Vad kan denna 316 vara värd?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
La ut min bil på annons går lite säljas tankar på grund av: ARBETLÖS :( och med en inkomst på 0kr i månaden blir det lite för dyrt att ha bil....

Jag la bilen lite på skoj på BMW Börsen men vad tror ni den kan vara värd?

här är annonsen: Länk

-----------------------
Min E30:
Länk
So
90
Solly
325ik Cab-87
JAg vet att bolen står dig väldig kär men tyvärr måste jag säga att du aldrig kommer att få de pengarna för bilen.
Min bror sålde sin fina 318iS-88 som hade gått 20000 mil för 18000:-. Detta var för över tre år sedan...

Jag tror tyvärr inte Du ska räkna med mer än 15-20000:- för din 316 E30. Även fast den säkert är kanonfin.

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Jag tror också på mellan 15-20', närmare det första om den skulle ha det inte allt för ovanliga kam-knacket.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kan bara instämma i skaran med tvivlare.
Det som jag skulle tveka på förutom priset är att motorn är modifierad och att du inte riktigt vet vad som är gjort. Svårt när saker går sönder om man inte vet vad för reservdelar som den skall ha.
Normalt sett så har inte e30 köparen de pengarna och har de det så letar man inte 316 hur fin den än må vara.
Men jag önskar dig lycka till.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack så mycket visst vet jag att det är ett överpris men jag hoppas ialla fall att jag kan få 20k för den ialla fall...

-----------------------
Min E30:
Länk
Den är jäkligt fin iaf..men är bra nyfiken på vad som kan ha ändrats i motor, för att få 2 sek. bättre 0-100 tid. Det är väl ganska mkt?
Skippa snacket om att motorn är modifierad, drar bara ner priset! Vill folk ha en snabb bil köper dom ändå inte en BMW med 4:a (möjligen en 318is).

Tror säkert att du kan få ca 20.000 kr för den. Jag fick 19.500 kr för min e30 316i och jag tror din är finare!!

ahh.. va fan säger jag... Glöm det där om BMW med 4.a. Men du förstår vad jag menar....
Jag håller på och sonderar E30 marknaden i jakt på ett fint exemplar.. det är inte lätt må jag säga.. Men 29 000 :- för en 316 är ju inte direkt lite pengar.. men det beror ju på skick.. Skippa snacket om att den går så bra osv.. skriv ett pris med och ett utan stereo då man oftast inte är bered att betala så mycket extra för det..

/Jimmy
Länk
ingen servo är ett stort minus också...

/Jimmy
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Uschh och fy... visst fattar jag att jag inte kan få 30 lök för en gammal 316 men jag vill ju inte sälja bilen eller vill jag eller va fan.....

Hjärtat säger- Behåll
Plånboken säger- Sälj
----
-------
----------
Ska nog behålla kanske... Kanske turbo konvertera... eller nää... Nästa bil blir en med 6:a,,, ingen som vet nåt ledigt jobb i jönköping :)

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.