|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
hmm undra fall man hinner dit...... |
|
|
Jag var också i Örebro på RP utställningen när det regnade mitt på da´n. Åkte därifrån vid 2 tiden med full tank, bullar och Cola. Är nu tillbaka i Dimbobaden för att om möjligt hinna tvätta bilen innan jag åket till Odensbacken. Vi ses snart. Göran |
|
|
Tack Göran och alla som var där! Trevligt, gott kaffe och dessutom det svenska fenomenet "uppehållsväder"! Många fina bilar, men M6:an får mitt "best in show"-pris även i år. Vacker! Mvh CLiFF |
|
|
Japp, vi tackar och bockar för kaffe och kanontrevligt sällskap (som vanligt! :). Väl mött igen nästa år, då tar jag med en spikmatta till de galna Suzukiförarna... men man får ha förståelse, det kan inte vara lätt att var glad när man sitter i en Suzuki Swift 1.1 GLS av 1987 års modell... eller vad det nu var... hemska manick! :) :) :) |
|
diamantsvart_bmw |
Kan bara instämma med tidigare talare, tack för en trevlig träff, det va skoj att se alla bilar, hoppas det blir någon mer träff i sommar som man kan åka på. ha det bäst vh Johan |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Även om det inte är en storträff. så är bilkvaliten hög och modellspridningen bred på ekipagen (16st i år dubbelt upp) Tack alla som kom, tack Göran för iniativet väl mött igen. se dagboken. ///MVH Hasso Länk |
|
Jätterolig träff och det var roligt att det var fler BMW nu än förra gången. //Schnitzer _____ Länk |
|
|
Swiften var farlig, och han kom två gånger enligt samma mönster. Synd att ingen E34 M5 hade letat sig dit, men jag får ändra på det till nästa år. //HD91 _____________________________ SWE E34 M5 Limousine register |
|
|
Instämmer i allas kommentarer förutom den om M6:an. Tycker själv att 745:an var häftigast. I och för sig part i målet men det är inte ofta man får se en så annorlunda och välskött bil. 745 :an måste ha varit bland det läckraste man kunde köpa i limoväg på den tiden. Eftersom man plockar med lite elkablar i bland så måste knappatrna var en orige i elfel. Fungerar alla dessa knappar på bilen quixotic 2? Jag tycker den bilen var störtläcker. Och visst är det gott med en fläkt som gör att luggen lägger sig bakåt när man gasar på. Tusen tack för en trevlig och rolig träff. Jag återkommer nästa år igen. Hoppas kaffet blir lika billigt då. Tusen tack för hjälpen Hasso. Hoppas jag han tacka dig tillräckligt för hjälpen med ventilerna, och att vi är kvitt nu. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
JXP: När du stoppade nycklarna till M6an i min hand, så lär jag aldrig bli kvitt med dig :))) Nått som jag uppskattade väldigt mycket. Håller med om att Highlinen var top of the line på träffen, en udda lyxkryssare måste vara rätt namnet med tanke på ägaren.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för en bra och trevlig träff. Hoppas vi har lika tur med vädret även nästa år. Kul med den stora modellspridningen innehållande en del mindre vanliga modeller. /G |
|
|
Tack! :) :) :) Vad roligt att ni gillar den!! JXP du vet ju att jag älskar din bil, vi pratade hemma om hur jäkla mycket jobb det egentligen är lagt på den, skicket i sig är ju imponerande... men när man vet hur mycket tid och engagemang som ligger bakom, ja, då häpnar man och blir glad! :) Faktiskt, så fungerar varenda knapp och all övrig utrustning i Highlinen. Utom AC:n då, som fick det klassiska reläfelet bakom handskfacket för ett par veckor sedan (men som fungerar fint i övrigt). Den är dock R134a konverterad för ett par år sedan, så även om det skulle vara något värre är en reparation överkomlig. Jag har lite projekt på G med Highlinen, det blir ingen banracer... men med lite varsam originalmodifiering, så hoppas jag att den inför sommaren 2004 ska vara lite mer av en körmaskin. Som det är nu, då är den ju vääääldigt mycket glidare. Nästan lite USA stuk faktiskt.... och det tycker jag inte riktigt passar sig på en BMW. Det blir inga hiskeliga modifieringar dock, utan endast lite trevligare, fastare, fjädring... och efter att ha hört om ditt bromsbygge... kanske 750 eller M5 bromsar?! ;) ;) ;) Jag har ju tyvärr lite begränsat med utrymme och utrustning, så allt skruvande får ske under rådande begränsningar. Jaja, efter den påtvingade försäljningen av BiTurbon så känns det bra att ändå har en entusiastbil att meka med. Tror du att 2002 Turbon är klar till nästa år?? ;) ;) Den ser jag fram emot att få se! Hasso: Jag vill ändra mitt handle.. men jag får ju inte!! :) :) |
|
Nu är det inlagt lite text och bilder från Odensbacken. Länk ///MVH Hasso Länk |
diamantsvart_bmw |
Hasso du har så rätt!!! min motor har inte sett vattenslangen sen sist haha, nu mera blir det bara fuktig trasa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.