|
|
|
|---|---|
Woodman |
Har just talat med BMW om det generella startproblemet som verkar drabba nästan samtliga ägare till senare E30 samt E34. BMW är enl uppgift väl medvetna om felet (fabriksmiss) boven i dramat är bränslepumpen till de senare mod: typ: 87-90. Den nyare bränslepumpen (den utan surr) bygger ej upp trycket på samma sätt som den äldre surrande betydlgt bättre. Detta är tydligen ett problem som man får stå ut med..enl uppgift från BMW skall man kunna komma förbi problemet genom att vrida på tändningen samt vänta med att starta ca: 5-10 sek. |
|
Precis! Om jag stoppar i nyckeln och vrider hela vägen direkt så brukar den inte villa starta. Men om jag låter pumpen gå (= tändningen på) i 1-2 sek innan start så startar den nästan alltid direkt. Min bil: Länk |
|
Woodman |
Bytte igår till en något starkare bränsletrycksregulator 3bar. Verkar som den håller trycket bättre nu...har hitintills startat på 1:a försöket (men han kan ha sina bra dagar..vet jag) får väl testa ett tag till för att se att det verkligen funkar i längden... |
Strukt |
Har nog haft tädningen på mer än 10sek men ändå startar inte bilen. Nåja, intressant information Woodman. |
|
Så är det med farsans 911 -75:a. Den får stå 10 sek å pumpa lite. Sen brukar den starta direkt! |
|
|
byt dme relé tror aj de heter, är de dåligt så kan bilen avra svår startad. hör me bmw verkstad så kommer dom säga samma sak ///Switte |
|
Woodman |
DME relä...? vart sitter det..... |
| Tack för tipset, fungerar utmärkt på min 320 ´89, jag låter pumpen gå ca 2 sek......förut gick alltid startmotorn 7-8 sek innan hyvelbänken sparkade igång. Kan oxå vara att motorn inte får "luft", hade läckage i insuget förut...då startade motorn alltid inom en sekund (konstigt nog). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.