AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
367

Elhissen vid förardörren funkade inte..

..helt död:/// sen var det bara att starta om bilen så funkade den igen. Teorier? Kan väl inte va nån säkring väl?

Mvh/Soki

Scheckheft
Hej, Soki vad mer kan gå sönder på din bil ;) ? Kan vara så att det har kommit fukt i kabelstammen och att någon stickkontakt har oxiderat. Kan också vara glapp pga ett kabelbrott. Svårt att säga. Demontera dörrsidan och kolla. Första gången det händer?

Mvh
Scheckheft

Hej!

Förstagången det händer. Allt kan gå sönder så länge man lämnar in den på oseriösa ställen. Ja börjar bli jäkligt trött på såna firmor som kör o förstör..:(( ( de nekar såklart men jag kommer inte att ge mig)
men nu lämnar jag bara in den på aukt. erkstäder även om d gäller lack. Det var dom som förstört bilen 4-5gånger. Men men, ska ändå hitta nytt objekt snart.. jag tröstar mig med att det var min första bil samt nu har jag fått försmak på vad saker och ting kommer att kosta mig när jag får en riktig pärla. :)

Viker av tråden pga att ja inte vill bomba sönder 7forumet med mina frågor.

Hittar jag en bra 740iA från 99-00 för 250 000kr? Letar runt i mobil.de men det är svårt att få en riktig bild om vad som är seriöst och oseriöst. Kommer nog ändå att köpa en hemma i sverige för jag vågar ej importera.

Mvh/Soki

Scheckheft
Hej, visst får du en bra 99-00 för 250tkr. Vad är det som gör att du inte vill importera själv?
Ang. fönsterhissen; demontera sidan och mät strömmen, kolla även alla stickkontakter.

Mvh
Scheckheft

Min förarhiss fastnar ibland oxå. Instruktionerna från den förra ägaren var då att man måste öppna och stänga dörren, sedan fungerar den igen. Trist, men inte det största problemet med bilen. Fungerar även när man kör :-D
Många saker som gör att jag inte vågar importera själv. För det första så kan jag inte språket och då är blir det rätt svårt, det enda ord jag kan är "kaine anung" :).
Är också rätt ung så jag anser att jag själv inte har dom bilkunskaper som krävs för att kunna kolla upp bilen där nere. Sedan om jag nu skulle lyckas få hem en bil som sedan börjar krångla vart ska jag vända mig? Känns lättare att kunna vända sig till någon i Sverige ifall detta sker.

Men sugen är man ju för utbudet är ju så mycket större i Tyskland, har faktiskt inte sett ett enda ex i Sverige som jag känner riktigt att jag vill ha under två månaders letande.

Mvh/Soki

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.