AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
383

billjuds tävlingar..

Apo
Vad är det för något dom tittar på bild ljuds tävlingar etc? tänkte mest om att det skulle vara skoj o prova o tävla.. men lite tråkigt om man skulle hammna sist eller dylikt.. vet ju inte alls vad dessa tävlings typer har för grejer i sin bil samt hur dessa låter?

Har dock relativit trevliga grejer i min kärra.. 2 x dls a6 steg, dls fram system samt 2 x 12 tum i bagaget.. är detta tillräckligt eller har dessa typer ännu roligare grejer?

någon som har någon uppfattning??
Robsarve
Jodå, tävlandet omges av massor med regler och det finns en mängd klasser. I ditt fall låter det som om någon av Rookie-klasserna skulle kunna vara något.

Utrustningen är säkert god nog att börja med, du kan ju alltid prova på och se om du tycker det är kul och kan lära dig något!

Tävlingarna organiseras av SASCA, på deras hemsida, www.sasca.se, finns massor med info
Apo
vad är det för system rookie klassen har i sina kärror? är nått i stil med det jag har eller?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
"It's not how you stand by your car, but how you race your car" eller hur det nu var.

Det handlar inte vad man har för grejer, utan hur man utnyttjar det.
Man kan lyckas få grejer för 400.000 att låta illa, medan grejer för 10.000 kan låta riktigt bra!
Har du alltså byggt det riktigt fint, räknat ut efter bilen/elementen/musikstilen/m.m. så kan du få det att låta riktigt bra.
Du kan säkerligen tävla med de sakerna om du har byggt det bra.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Första kravet är nog att vara perfektionist :) Jag har aldrig kommit upp i SASCA nivå än men har sett endel byggen..

Riv ut allt och gör bättre några gånger :)

/Jimmy
Länk
Tja Apo!
D klart att Du ska pröva på o tävla.
Sasca har infört en klass i år för dem som är osäkra på om deras anläggning "är bra nog", o den klassen kallas kort o gott "prova på klass".
I den klassen så tittar domarna på Din anläggning, o ger Dig sedan tips på vilken klass Du ska/bör tävla i, o dessutom kan d ge en massa tips på vad man kan förbättra i sin anläggning.
Nästa tävling där Sasca kommer att ha med "prova på klassen" är på Tullinge, o det är en av d två tävlingarna som är kvar för "prova på klassen". Den andra går av stapeln den 6/9 o hålls i Kinnekulle i samband med En dag på racerbanan.
Men ett tips är att Du går in på sasca:s hemsida o kikar
www.sasca.se
Hoppas jag träffar Dig på nån tävling framöver :-)

Mvh
Rutger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.