|
|
|
|---|---|
|
Länk Någon annans snart: Länk /Wille | |
ant |
Jag såg det jag också. Verkar väldigt tråkigt med tanke på all den gratis reklam BMW själva borde vinna på att den sidan drivs. Som jag har förstått så kan man inte göra så mycket annat än att skriva på listan Gustav ber oss att göra på länken, såvida man inte har rättsliga kunskaper. ========== Min bil:Länk |
|
typ hur gammalt som helst? sista posten var i början av 2001. /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Var ser du att sista posten var lagd i början på 2001? På sidan ett så står det 9 juni 2003. M V H Stephan _____ Länk |
|
|
Jimmy: ??? Gustav's första inlägg är ju bara två dagar gammalt och det senaste gjordes idag... /Fredrik |
|
|
Jag tror jimmy kollade när användaren registrerade sig. Längst ner på första sidan står. Registered: Jan 2001. fdahl: Hade jag haft råd att äga och försäkra en m3 så hade jag köpt din! Grymt snygg!! |
|
|
Rocky: Tack!! Jag funderar faktiskt på att sälja... Hör av dig ifall du är intresserad! Den är faktiskt inte så dyr att äga/försäkra. Men det beror ju givetvis på vad man jämför med :-) /Fredrik |
|
|
Rent ut sagt föjävligt att BMW AG ger sig på Gustav så här, så det är väl bara en tidsfråga innan dom tar sig ann nästa sida! (Den här?) Kanske vi kunde satt ihop en protest lista? |
|
|
ahh.. sorry... /Jimmy Länk |
|
|
Vi får verkligen hoppas att bmwsverige har lite mer fingertoppskänsla (vilket dom nog har). Det verkar som att det är en dålig idé att kränga grejer via siten. |
|
|
Var i kontakt med BMW när jag gjorde mitt examensarbete eftersom jag ville ta del av deras målgruppsundersökningar. Arbetsgruppen jag var med i ville vete mer om målgruppen 18-25 år och fick då till svar att den var ointressant för BMW då den inte klassas som köpstark. Märkligt tyckte vi då alla i gruppen var typiska för målgruppen men körde BMWs. Vi fick även kalla handen när vi beskrev den prototyp vi höll på att arbeta fram. Ett verktyg där man modifierar/bygger om sin bil med diverse tillbehör. Man kan byta fälgar, färg, front/sido/bak spoilers samt välja mellan olika modeller. Då vi beskrev hur prototypen skulle fungera fick vi vet att vi inte på något sätt fick förknippa BMWs varumärke med vad vi byggde. Eftersom BMW inte kunde garantera att vår prototyp följde BMWs ramar/regler för hur deras varumärke får användas ville dom inte synas i samband med vår prototyp. Vi löste det genom att fotografera våra egna bilar, och enbart använda material där vi kunde få ägarens tillåtelse. För att hårddra varumärkes lagarna kunde BMW egentligen stoppat oss även där då man egentligen kan se det som att BMW lånar ut sin logotyp till den bil man äger. Gustavs problem är av samma natur. Han står som ägare till domännamnet men BMW äger rättigheterna till varumärket BMW. Om BMW anser att Gustavs hemsida/forum skadar deras varumärke, eller sprider felaktiga signaler så kan dom med hjälp av lagar sätta stopp för vad dom anser skadar sitt varumärke. Om jag inte har helt fel för mig så äger BMW AG även rättigheterna till M3, M5, och de andra beteckningarna som deras modeller har. Givetvis kan man tycka att det är dumt av BMW att kräva domänen av Gustav, men tyvärr har dom nog rätten på sin sida. För övrigt så vet jag inte om BMWpower någonsin varit i kontakt med BMW Sverige, eller om BMW Sverige varit i kontakt med BMWPower. Men www.bmwpower.nu har en 'disclaimer' där dom förklarar syftet med hemsidan, och att den inte har något som helst samband med BMW AG, eller dess dotterbolag. (kommer eventuellt att lägga ut prototypen från vårt examensarbete på nätet då den fortfarande utvecklas, och ett stort tack till alla er som deltog i undersökningen (det var ungefär 2 år sedan)). Förlåt för den långa texten... |
|
|
Jag blev själv kontaktad av BMW:s advoktaer för nåt år sedan angående www.absolutbmw.com dom gillade INTE det och gav mig ett ultimatum antingen tar jag bort domänen eller så börjar dom processa. Domänen finns inte längre.... Måste hålla med om att det är tråkigt om det nu skulle gå så illa att dom stänger ner bmwm5.com www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Jag tycker de skjuter sig själva i foten. En domänregistrering är billig och thisisbetterthanbmwm5.com, notbmwm5atall.com, 5mwmb.com eller något annat kanske e39m5.com det är bara patetiskt att processa. Det är ju inte så att det uppstår mindre intresse för BMW och deras produkter av Gustavs sida. Problemen började väl när han började sälja T-Shirts och sånt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.