|
|
|
|---|---|
|
Vet ngn vart man kan köpa Castrol rs eller tws motorsport 10/60 0lja till bra pris i Västra Götaland Hellre en gul volvo än en röd saab | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
130 kr liter TWS jag passerar trollhättan den 23 juni. ///MVH Hasso Länk |
|
Har du vägarna förbi Borås så går det utmärkt att köpa billigt hos Asplunds. F.d. BMW-återförsäljare. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Johan Lu: Länk det är väl den du söker? |
|
|
Fan Haglund, nu måste du jobba lite ;) *s* Skrev exsakt på samma tid som mig.. hehe. Är det så mycket billigare på Asplunds gemnfört me Mekonomen då? |
|
|
Eivind: Jag lade femti spänn emellan för att få 5 liter RS 10w60 istället för vanlig GTX 5w40 hos Asplunds när tråget gick. Lämnade bilen dit just för att det blev ett riktigt kalaspris så det inte var någon idé att göra det själv ens. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Förresten så har jag jobbat stenhårt idag på förmiddagen. ;) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Hur mycket bättre är den oljan (genmfört me GTX 5w40). Den har jag nu. Men, du vet jo hur det gick med oljebyte sist, så man har inte fått "testat" dens kvalitéter riktigt änn... | |
|
Eivind: Beror lite på vad man skall använda bilen till. Skall du ha den vanligt i stadstrafik, landsväg m.m. så märker du säkert ingen skillnad. Mer än på vintern för då ska du nog inte köra 10w60 har jag fått för mig. :) Risken på en gammal motor om man tappar i 10w60 är väl att den börjar pissa i packboxarna eller någon annanstans, men min verkar ha klarat sig. Jag hällde i det för att jag hörde att någon hade upplevt tickningar efter bankörning med M42 och det vill jag inte vara med om och jag har till och med fått bort tickningarna vid start med denna oljan. Trodde det skulle bli tvärt om... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund: Då kanskje man får prova den nästa gång jag byter olja. Det me vinteren är itne så farligt. Kommer ställa av bilen på vintaren. Hur mycket kostar den per liter? Fick betala 398 för 4liter 5/40 på mekonomen (ärbjudande just då) |
|
|
Eivind: Inte en aning. Asplunds skickade inte fakturan till mig. ;) Jag vet ju självklart vad slutpriset hamnade på, men jag har inte fått specificerat vad som kostade vad så jag vet dessvärre inte vad de tog för oljan. Räknade dock ut att det inte var särskilt mycket. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
TWS oljan är egentligen framtagen för BMW M5 och Porsche så det är ju inte försvarbart att hälla i den oljan som kostar 185-195 kr litern vid oljebyte hos BMW i en vanlig bruks BMW.TWS är fd castrol Formula RS racing 10W-60 oljan som fick namnet TWS när RSoljan skulle vidareutvecklas och dom ville behålla namnet RS. Den nya RS oljan var inte godkänt 02/2002 av BMW för användande i BMWs motorer. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack att man har Hasso här som räda ut lite begräpper och fakta :D Då får jag bli kvar me GTX 5/40 som visst nog skall vara den bästa.. |
|
|
Efter att precis ha köpt min första M-bil och pluggat olje-trådar (!) här på forumet, bad jag Wölkes här i Gbg att hälla i TWS 10/60 för det facila priset av 200:-/liter. Jag frågade dom om jag rekommenderades att byta oljetyp till vintern, men fick svaret att detta inte behövdes! Är förresten också intresserad av att inhandla TWS billigt, då det lär behöva fyllas på. Fråga: Kan man ta med sin sin egen olja till servicen och be dom att använda den - hos en auktoriserad BMW-verkstad? Eller vägrar dom att stämpla i boken då, det är ju ändå deras rykte som sätts på spel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.