AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
371

Varför finns det så många BiTurbos till salu i Sverige ?

Hej alla...
Har en fråga , jag har sett att det fins väldigt många BiTurbo's till salu här på börsen !!

Varför vill ni alla sälja ??
Fan det är ju min nummer 1 bil på önskelistan just nu (med undantag för alpina b-7 turbo s e-12 förstås)

Är det mycket problem med dessa eller bara dyra att äga ?

obs ville inte reta upp någon , jag bara är lite nyfiken..tycker nämligen den bilen har allt man kan önska sej...............

Billy B-10
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Anledningen till att det finns så många Biturbos´ i Sverige kan jag inte svara på, men det hänger väl ihop med att priserna kanske sjunkit de senaste 4-5 åren på dessa vagnar, vad vet jag.
Anledningen till att JAG säljer är att jag, precis som det står i min annons, köpt en annan Alpina och inte har plats för den här. Jag har 5 bilar totalt och var tvungen att hyra ett extra garage för att få plats - sånt som kallas lyxproblem ;)
Vad jag vet och läst så drabbas inte dessa bilar av varken mer eller mindre problem än andra prestandabilar.
Personligen tycker jag inte att dessa vagnar är dyrare att äga en motstvarande M-modell, snarare tvärtom!

M V H
Stephan

_____
Länk
Du har altså inte haft några alvarliga fel på din..
Jag är så himla sugen på en sådan.....det blir till o börja spara !

Billy B-10
Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag säljer ju min pga. tillfälligt dålig ekonomi... sånt som kan drabba alla emallanåt.

Men jag håller med, det finns VÄLDIGT många till salu just nu. Man kan undra varför? Det är ju en superbil, som inte BORDE förorsaka den typ av försäljningar vi nu ser??

Men tyvärr, jag har ingen aning... det är skumt.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Håller i övrigt med Stephan, det är definitivt inga problembilar och både försäkringar och servicar är billigare än för M5 E34.

Ovanpå det, så har de bättre chassi, bromsar, låda.... allt. Men, det är INTE gjorda för att gå på strippen (vilket jag vet att fler av bilarna som är till salu har gjort). Ägarna till dessa bilar kanske är besvikna på vad de trodde skulle vara en 11 sekundersbil som de skulle trimma till 9 sek för några tusenlappar. Nu är det ju inte så... istället är det världens bästa familjesedan med nära 400 hk under huven!! :) :)
Jag håller med till 100% ang det där med strippen osv !
Man ska inte misshandla en sådan udda bil som det ändå är!
Men jag säger dock inte att man inte ska köra hårt med dessa räcerbilar , de är ju byggda för att ligga och kryssa fram på motorvägen (snabbt).....

Hoppas bara att man någon gång i framtiden åtmonstånde (om man nu inte kommer att äga någon sådan) får åka med i en Biturbo ---- det vore kanonkul.....

Billy B-10
Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Billy, om du ska till Tullinge på lördag nu så kan jag kanske bjuda på en åktur om tillfälle ges. Annars så kommer jag på några andra träffar här sen i sommar, eller rättare sagt ska försöka i alla fall... Då jag sällan är hemma pga mitt jobb.

Bara att höra av dig så ska vi väl försöka ordna så att du får dig en åktur.

Mvh Tobias
Satan , jag jobbar då !
Men jag ska till knutstorp BCS träffen i sommat hoppas jag !

Och tack för erbjudandet förresten...
mvh Billy

Billy B-10
Länk
to
12
todden
B10 Alpina biturbo-92 Nr 370
Min Biturbo är till salu pga. att mitt företag också kommer att få problem med de rätta kapitalet om ett tag, har blivit varslad efter ca 5år på entrepenad på ett större företag.
Detta är även för mig en superbil, men när det vänder med likviditeten får det väl bli en likadan, eller något liknande.
Min bil är inte körd på strippen eller liknande iallafall!
M.v.h Billy
Hej fint namn förresten , ja det är ju synd att du ska behöva sälja den !!

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.