AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.344

Bra ställe för plåt- och lackjobb i Umeå?

Jag har en skada på höger skärmkant bak som jag skulle vilja fixa till snart. Innebär dock delvis omlackning :-(

Var i Umeå gör dom det bästa jobbet på min BMW? Sedan gör det ju inget om dom är hyfsat billiga också.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Umeå (Nya) Billackering på Västerslätt är duktiga.
Lämnade en 245:a dit som blev mycket bra i lacken (listen och ner, kunde knappt se skarven).

Vet ej hur mycket plåt de kan fixa men mindre skador = inge problem. Han som lackar heter Magnus. Förmodligen en av de bästa i Umeå med omnejd på att hantera lackspruta.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Autolacken är ett bra ställe för lackering har jag hört..Har en arbetskamrat som är "superpedant" och de lyckades få han nöjd iaf :)

Peters Bil i sävar fixar plåtskador...
Kanske mest rost iofs men det blir nog bra även med div plåtskador oxå...Ring och fråga vet jag.Duktig enligt vad jag hört iaf.

Mvh Janne.
Jag har ringt till båda ställena nu. Fick inget svar på Autolacken, bara en telefonsvarare med en massa knappval som tillslut ledde ingenstans.

Däremot verkade han trevlig på Umeå Billackering. Tyvärr hade han ingen tid förrän efter semestern, men vad annat kan man vänta sig nu i Juni. Han kunde titta på bilen och uppskatta jobbet redan nästa vecka. Så det blir nog han som får göra jobbet om inte det kommer något annat kanonförslag.

Fler erfarenheter av lackfirmor i Umeå någon?
finns en plåt/lackverkstad mittemot marin och fritid på teg, vet ej vad han heter, den gubben har fixat lackningen på morsans coupé-mb, resultatet tycker jag blev bra

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Håller med markkus om Billackeringen på Västerslätt (bredvid bilprovningen). När det gäller plåt och rost har jag snackat med Peters Bil i Sävar (inte bara för att jag är uppväxt där) och han ska byta trösklar och göra lite annat plåtjobb när han får tid under sommaren. Synd att en resurs som Peter ska behöva semester också... :-)

BMW 325iX Registry Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
iXer: vete fasen om vi tänker på samma firma...

dom här menar jag:
Länk

tror du tänker på dessa:
Länk

eller?
Usch, vilken tragedi detta blev! Eftersom IF inte godkänner skadan som parkeringsskada får jag pröjsa själv om jag inte vill ta det på vagnskadan (med bonusförlust som följd). Det blir en totalkostnad på 7000 om jag tar det via IF.

På Umeå Billackering gör dom inget plåtjobb. Umeå bilvård var inte heller så intresserade av plåtjobb. Jag blev rekommenderad Lundströms bil och kaross av handläggaren på IF. Någon som hört talas eller har erfarenheter av dom?

Tyvärr verkar dom ungefär lika ivriga på att svara i telefon på Lundströms som dom på Autolacken...
Lundströms bil är ett kanonställe för detta.
För att citera Minister José Saeed al-Sahaf
"De gör ett förbaskat bra jobb.Säger någon nått annat ska jag grilla deras magar med en skärbrännare".
Seriösa inlägg Callaway x-16!

Du går genom samma gateway som mig ser jag på IP:t så vi bortser från inlägget.
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
markkus: Vi tänkte på olika, du hade helt rätt.

BMW 325iX Registry Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.