|
|
|
|---|---|
|
Har precis nyss kört sönder mitt oljetråg. Nu undrar jag om ett tråg från m42 passar på min m40. Har ej möjlighet att kolla upp detta just nu. Det är nämligen så att brorsan har en m42 stående. Kan det vara samma bottendel. BRÅDIS!!! Min bil: Länk | |
|
tror inte att det är samma ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Det är ju exakt samma cylindervolym på dessa motorer. Hade för mej att det var samma bottendel. Min bil: Länk |
|
|
Om m42 motorn kommer från en e30 så är det samma sump på båda maskinerna, e36an har en annan sump på m42 maskinen. (Sumpen du ska ha är 2 delad) |
|
|
Jorå det är från en e30. Tack för snabbt svar!!!! Min bil: Länk |
|
|
Tvådelat? Hur menar du då? Det är ju bara en botten. Jag har precis boxerat hem bilen till föräldrarna. Och tråget på brorsans bil ser likadan ut. Men det är ju inte så lätt att se när man kryper under. Ja, ja, jag får testa efter jobbet. Min bil: Länk |
|
|
Det passade! Men nu återstår att hitta ett nytt till brorsan. Passar ett nedre delen från en e34 med m40? Jag hittade en sån på bmwbörsen, men tydligen så sitter avtappningen på sidan på den. Och på min sitter den frammåt. Min bil: Länk |
|
| E34an passar nog inte, inga art nr är samma inte ens packningen har samma nr på e34 och e30. | |
|
Jag kollade det innan jag frågade. På motornord var art nr på packningarna olika för e30 och e34, men på mekonomen var det samma nummer.... Konstigt. Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.