|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har skaffat en M535 E28 som rycker till ibland när man kör lugnt med den, typ när man ligger i jämn fart 90-110 km/h .. Nån som vet vad problemet kan vara? En fråga till, varför diffar den när man börnar med den åt vänster men inte åt höger? Tacksam för svar. | |
|
Kan vara så att soppapumpen "börjar" ge upp...eller så är soppafiltret ganska igensatt - byt detta till att börja med. Kan också vara avlagringar i spridarna / har bilen gått långt ? Är den "ganska" snål ? Min 535M -86 jag hade var ganska snål och gick lite ryckigt , så jag rengjorde alla spridare , på en firma som har de rätta grejorna. Sedan , efter det så märkte man direkt att bilen gick bättre! Samt drog lite mera soppa. Ang. diffen så kan den ju vara sliten ! Billy B-10 Länk |
|
|
En av vacumslangarna som gick bakåt och ned bakom ventilkåpan var gammal och läckte på min (rör och svart). Detta gav samma symtom, den kunde även ge ifrån sig ett stort ryck vid fullgas! /Henrik |
|
|
Ev. luftmängdsmätaren som "tappar kontakt" vid ett specifikt läge på spjället inne i denna mätare..Går att mäta/kolla på en lämplig v-stad via ocilloskåp. Hade ett liknande fel på min f.d. 528i och då var det lite kontaktrens som behövdes.. Kan vara en hel del "prylar" som orsakar ryck,men detta var ett tips ytterligare i raden av gissningar :) Har du gjort en rejäl service nyligt? T.ex byte av stift,filter,fördelarlock,rotor...mm. Också en av dem första åtgärder man bör ha gjort vid "ryckningstendenser"... Lycka till! Mvh Janne. |
|
|
Tack för hjälpen grabbar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.