|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att sänka 535:an men har ett problem. Jag undrar bara om nån har en beteckning på vilken av Bilsteindämparna som lämpar sig att använda vid sänkning? Till saken hör att jag kom över ett par fina sänkfjädrar på skroten och köpte dessutom dämparna som satt på samma bil, fräscha grejjor enligt ägaren som skrotade bilen(krockad i sidan). Dämparna som följde med var betydligt " längre" än de som satt i min bil, vilket fick mig att misstänka en snik-sänkning m.a.o. bara bytt fjädrar och behållt orginaldämparna. Vet dock inte om mina egna dämpare är för kortare fjädrar, kan ju vara bytta nån gång av tidigare ägare, men frågan då är..... *Nån som har beteckning/nummer på Bilstein dämpare som ska passa till kortare fjädrar? *är det bättre att ha den kortare dämparen till sänkfjädern oavsett om den är kanske en orginal dämpare?(dvs ej sport- dämpare) Tacksam för alla svar, har beteckningar på mina som amn kan jämföra med; Lång dämpare=P36-0233-H002 (4090233H002) Kort dämpare=31.32-1129240.2 (2050248E01) MVH / Peter | |
|
Den långa dämparen P36-0233 är sport modellen som lämpar sig för orginal fjädrar eller lite sänkning, den andra dämparen vet jag ej vad det är för någon. Sprint heter modellen som lämpar sig för sänkning nr. P36-0243. |
|
|
man tackar för tipset tipsaren.... mvh/peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.