|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har länge funderat på en M3 E36, men jag har andra planer också. Skulle vilja veta lite om hur stor skilanderna är mellan rubrikens bilar i kostander o prestnada och körkänsla. Glöm bensin kosnaderna. De är ja väl medveten om. ///M3 | |
|
Har en M5 E-34 som kostar 6268 kr i helförsäkring / år. (75% bonus, landsbyggd, 1000 mil/år, 3000:- självrisk, Länsförsäkringar.) Skatten är 2110/år Kul notering: Bakdäck 255/40-Y17 Pirelli 6000 kostar 1250 kr/styck på Alven Ingvarsson. Det är billigare än de smalare Pirelli däcken som de brukar ha med i annonserna i tex Bilsport. När vi ändå pratar däck, det går inte att bromsa fast en bil med ABS....... Aaaarhg, vad pinsamt nu när jag ska börna slut på däcken innan jag byter! |
|
|
Frenzy: Klart det går..varför skulle d inte gå? har du provat? jag har aldrig haft problem med det.. intemed någon utav mina bilar som har ABS. Så det är bara o börna på..:-) |
|
| annars är det väl bara att ta ut säkringen till abs:en | |
|
Frenzy vart bor du ...i skogen..Har också en M5 men den kostar 12451:- hel/år 75%bonus exakt lika som dig.. har även länsf.... Kör på höger sida |
|
|
Jag bor inte i skogen...... Men näst intill, ett samhälle på 1500 pers. Åsså är jag 32 bast om nu det räknas in i premien på nå´t vis. ABSen smattrar och lever fan när jag bromsar samtidigt som jag låter bakhjulen gå lös. Det där med säkringen låter som ett bra tips. Tänkte åka ut på flygrakan med videokamera och föreviga "gamla bettan". |
|
| Konstigt att det skiljer så mycket? Kom dock på en sak, jag har immobilizer och stöldmärkta rutor också. Det frågade Länsf. speciellt om när jag tog försäkringen. Sedan är jag nog försäkringsbolagens drömkund, har aldrig utnyttjat en försäkring. Peppar Peppar......... Men det kan väl inte dom veta. | |
| Ska du ha en bil som går bra året runt... köp en M5... ska du ha en kul bil... lite mer bankörning... köp en M3. | |
| Jag betalar strax under 7500 kr/år helförsäkring+tilläggsförsäkring skulle tydligen gälla mot vilt och klåfingriga avundsjuka idioter.... 1000 mil och 3000 kr självrisk småstad 20000-25000 invånare 30år full bonus 13 eller 14 skadefria år | |
|
emfem-92B Vilket bolag? Har du garage? |
|
| länsförsäkringar.nix bara garage över vintern | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.