|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jodå jag är ny men utan BMW dock kan jag dela med mig med lite erfarenheter... Körde hem igår från Arlanda Det regnade ganska kraftigt. Ni som åkt nyligen till och från Arlanda vet att där är en del vägarbeten. Jag låg i cirka 100knutar. En ensam man torde ha varit i 30års ålder passerade mig strax innan en mindre omläggning på motorvägen. han körde nog 130-140 i sin BMW 325. Jag blinkade - en sekund senare yrde det plast,färg, glas och svordommar. Hela långsidan intryckt hjulupphängningar fram och bak helt mosade. Jag stannade självklart ensam som jag var på motorvägen han och - jag. Han klarade sig utan skador såg till att han kom ur bilen och ut bredvid vägen för att hålla lite koll på mannen. Jag ringde assistans (BMW-assistans(?) på hans mobiltelefon.) Det kom även polis och ambulans. Efter nån timme, kändes som flera dagar kunde jag fortsätta min färd hemmåt. Mannen var chockad och även jag var skakis. När jag kom hem vid 02.30 var jag helt slut! Så Äldre och Yngre. Trots att ni kör BMW (landsvägskryssare) så är inget evigt inte minst hälsan. Så Kör försiktigt. inte minst när det är dåligt väglagoch mörkt ute. Han ringde mig idag, Bilen gick till skrot, troligen har väl hela ramen blivit helt sned. Folksam betalar... Med en vänlig hälsning Tomas Feldt | |
|
huuuuh, inte bra att köra fort vid vägomläggningar osv. och absolut inte i dåligt väder, har själv skräckminnen från sommaren 2000 då jag och mina föräldrar körde igenom stockholm med husvagn i spöregn och vägarbeten, man såg knappt bromsljusen från bilar framför, höll mittenfilen såklart, alla 08:or var tokförbannade å körde om och vek in strax framför framkofångaren och farsan VÄGRADE att byta fil, den färden var obehaglig Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.