|
|
|
|---|---|
| Min 525 tds är trögstartad när den är varm men startar lätt när den är riktigt kall någon som vet varför?(Tar ca:10-15sek innan den startar) | |
|
Hej Jo jag vet varför, det är så här att din insprutningspump börjar att ta slut. När motorn är kall, så får styrdonet inpuls om det, ger ett extra bränsletillskott som tillsammans med glödningen gör att motorn hoppar igång. När bilen är varm, så glöder den inte, ger inte någon extra bränslemängd etc etc, vilket gör att den inte startar så bra som när den är kall. För att "lura" systemet, så kan du dra bort kabeln till avkännaren för styrdonet, bakifrån på toppen nr 2 tror jag. Problemet är att den då ökar i tomgång, Styrdonet tror att motorn är kall, och höjer tomgången, men den kommer att starta. För att laga på riktigt, så behöver du en ny insprutningspump. Då kommer den att funka OK Ha det //Göran Dieselmeken Lindgren |
|
| Om man rycker kabeln kommer bilen att dra mer per mil ? | |
| Hade somma symtom men ett billigare fel och enklare att lösa. Det var skit i tanken vilken sjönk till botten när den stod och kunde alltså startas lätt då men inte när den var "ny körd" för skiten satt då i silen på förpumpen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.