|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem som jag hoppas att få hjälp med, det är så att bilen har en ojämn tomgång oavsett om den är kall/varm, men så fort man nuddar gaspedalen eller t.ex. drar ner rutorna med elhissen så stabiliserar den sig igen. Nästa problem, när man inte rör gaspedalen "burrar" det bakom instrumenthuset låter det som, räcker att gasa till några hundra varv bara så slutar det omedelbart. Tips på vad det kan röra sig om? Tack på förhand /Jonas Länk | |
|
Hej, Någon som varit på och "justerat ställverket??" Låter som så är fallet, i så fall så är en Testkörning & kalibrering av insprutningspumpen det som gäller. När svarsignalspänningen på tomgång blir orimlig, så försöker systemet att justera till detta, om pumpen då är felaktigt justerad, så kan man få en gång, likande att den vill halta på 5-5,5 cylinder ungefär. Detta är på tomgång. På "vanlig" marschfart märksedet ofta inte mer, än att antingen så är maskinen ovanligt svag eller ovanligt stark. Ha det //Göran Dieselmeken Lindgren |
|
|
Kan det ändra sig av sig självt, för ingen har varit på och ändrat något. Detta fenomen har dock inte varit hela tiden bilen har varit i min ägo, utan nu på senare dagar :) /Jonas Länk |
|
|
den kan ändras vid tex starthjälp. kostar runt 600kr att kalibrera in den elektroniskt hoss bmw ca2000kr för en mekansik in justering villket kan vara att föredra om bilen gått långt då kedjorna stäcks ut med åren och olika värden ändra på pumpen och kammen Joakim Eriksson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.