AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
704

Enkelt eller dubbelt slutrör?

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Vilket e snyggast på en E46, ett enkelt rostfritt rör eller dubbelt. Är inte ute efter ett"grymt" utseende, bara stiligt. *L*

On enkelt hur stor skall det i så fall vara. Är 76 mm för litet?
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Eller ovalt?
inget illa mot 318 lr dig,men dubbla slutrör är lite mer "bmw" på nå sätt,så jag skulle sattsa på dubbelt....

Länk E30 körmaskinen nr.1
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Enkelt "sport" är helt klart stilrenast...

Boppers_
Det är snyggast med dubbelt tycker jag..sätt på det.
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Enkelt helt klart, stilren och snyggt.
Enkelrör tycker jag, har funderingar på att modifiera mitt system så jag får det. Dalhems har en högglanspolerad dämpare med 4.25" slutrör från Otto Racing, den tycker jag är ruskigt snygg. Hittar den dock inte på deras hemsida, men där finns istället Magnaflow grejor, de var inte dumma de heller.

www.dalhems.se

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ett enkelt 4" rör ser väldigt mycket stylad volvo740 turbo ut, enligt min smak.
Dubbla rör är det som gäller!
he he, dubbla rör ser ut som en fabriksstylad riskokare, tycker jag. =) Sitter ju på varenda japan bil som fått större motor än 1.4 liter. Men det var ju det som var meningen med BMW Lover's inlägg, att vi skulle tycka till om dubbla eller enkel rör.

Glömde fråga detta i förra inlägget.
Är det någon som vet var man kan få tag på polerade rostfria rör?
Känner en avgasrörssnickare som kan hjälpa mig med svetsandet, men hans polerarkompis har lagt ner verksamheten, och rostfritt polerar man inte upp för hand precis.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Dubbla rör ska det vara på en BMW!

Mvh / Malte
Jag tycker att AC Schnitzers ovala är jäkligt snyggt.
Fredrik M:
Annars finns Otto Racing dämpare här också: www.vanadisgummi.se

Länk E30 körmaskinen nr.1
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
E det bra kvalitet på Magnaflow? bra ljud osv? nån som har erfarenheter. Dom ser fina ut i alla fall.
Bmw ludde
Var inne ett tag på att skaffa en rostfri slutdämpare, men ändrade mig eftersom man inte kan ta bort insatsen som sitter i ändröret, då får man samma effekt som rakar rör. Det ser för jävlig ut och ha ett 4" slutrör och när man kollar in i det sitter det ett 2.5 " rör.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Dubbla pipor är snyggast.

Kan iofs tänka mig att ett ovalt slutrör blir snyggt på en E46.

Grova enkelrör (över 3") ser oftast löjligt ut tycker jag...

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Såvitt jag vet har inte Dalhems något skräp i sitt sortiment, men hur kvaliteten på just Magnaflow är det vet jag inte.

Hur ser öppningen för ändpipan ut på en E46?
En kompis hade för många år sedan en E30 med en specialtillverkad pipa som följde formen på urgröpningen i plåten under stötfångaren, blev alltså en rektangulär historia med rundade hörnor, ca. 3 cm hög. Det var grymt snyggt.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.